Ügyfeleink adatlapján olyan egyedi tulajdonságok is megadhatóak, amelyek segítségével egyszerűsíthetjük számlázási folyamatainkat.
Rögzíteni lehet a partnerhez kapcsolódó Pénzügyi adatokat. Itt partnerhez lehet rendelni engedményt, felárat, alapértelmezett fizetési módot, banki adatokat.
Számlázás
Engedmény/felár mezőben megadhatjuk az ügyfelünkhöz rendelni kívánt értéket %-os formában. A sor végén található Halmozódó jelölőt beállíthatjuk a kedvezmény mellé. Ebben az esetben az összevonás csak árszorzós árakkal történik meg.
Példa: adott egy 10% ügyfélkedvezmény, 10% árszorzós kedvezmény, a termékünk ára pedig 1000 Ft. Ebben az esetben az eredményünk a következőképpen alakul: 1000*0,9=900 - 900*0,9=810 Ft.
Fizetési mód mezőben ki tudjuk választani azt a fizetési módot, amit szeretnénk hogy a bizonylaton alapértelmezetten feltüntetésre kerüljön ( ettől bizonylatolás közben el lehet térni). A sor végén található kötelező fizetési mód bejelölésével szintén felkerül a kiválasztott fizetési mód a bizonylatra, viszont módosítani nem lehet rajta.
Egyedi fizetési határidő a nem azonnali kiegyenlítésű fizetési módok esetén használható. Az itt beállított napok száma alapján kalkulálódik az esedékesség napja, függetlenül attól, hogy a törzsadatokban mi van.
Intrastat sablon az intrastat kezelés esetében jelenthet segítséget. Beállítása esetén a Karbantartás/Törzsadatok/Pénzügy/Intrastat sablonon belül létrehozott sablon adataival automatikusan kitöltődik számlakiállítás esetén az adott ügyfélnél az Intrastat adatok rész.
Hitelkeret fülön belül a vizsgált hitelkeret összegét ebben az ablakban tudjuk megadni, és ezenkívül a rögzítéskor aktuálisan fennálló induló egyenleget is. (A Hitelkeret beállítás külön modullal, vagy a Kulcs-Ügyvitel Prémium programban érhető el, melynek részleteiről a linkre kattintva bővebben olvashatnak)
Alapértelmezett pénznem kiválasztása esetén csak adott pénznemű bizonylatot van lehetőségünk kiállítani az ügyfélhez kapcsolódóan. Részletesebben erről a hivatkozásra kattintva olvashatnak.
Áfa kulcs mező kitöltése nem kötelező, de amennyiben Áfa kulcsot rendelünk az ügyfélhez, a bizonylatok kiállítása során – ha az ügyfél adatokat kiválasztjuk a tételek rögzítése előtt – a tételekben szereplő Áfa kulcs mezőben a program nem a termékhez beállított értéket, hanem az itt megadottat ajánlja fel alapértelmezetten.
Használandó ár mezőben a legalacsonyabb ár felajánlásának felülbírására van lehetőségünk bizonylat kiállítása esetén az általunk kiválasztott új árszabály megadásával. Kezeléséhez a Karbantartás/Beállítások/ Rendszer beállítások/ Általános/Árképzés menüpontban kell bepipálni a Használandó ár használata bizonylatokon jelölőnégyzetet. Árszabályainkat pedig a Termékkezelés/Árszabályok menüponton belül hozhatjuk létre.
Esedékesség számítása (teljesítéshez, keltéhez) Ügyfélspecifikusan beállítható az esedékesség számítása (ebben az esetben nem a rendszer beállításokban beállított opciót veszi figyelembe).
EDI teszt időszak EDI használat előtt lehetőség van ennek a jelölőnégyzetnek a bejelölésével kipróbálnunk az EDI kezelést és lementeni a számlákat xml formátumban, amik ebben az esetben nem továbbítódnak az EDI szolgáltatónk felé.
Fordított adózású ügyfél bejelölés csak abban az esetben érvényesül, ha azon a termék adatlapon is bejelöljük a fordított adózás jelölőt, amit szeretnénk egy bizonylatra feltenni. Tehát ha egy fordított adózású ügyfél és egy fordított adózású termék együtt szerepel a bizonylaton, akkor az áfakulcs automatikusan fordított adózású lesz.
Pénzforgalmi elszámolás Az ügyfél adatlapján lehetőség van az ügyfelet pénzforgalmi adózásúnak jelölni. Amennyiben az ügyfelet megjelölte, akkor bejövő számla rögzítésekor ügyfél választást követően automatikusan pénzforgalmi elszámolásúnak jelölődik a bizonylat, így nem szükséges ezt bizonylatonként kézzel megtennie. Kulcs-Könyvelésbe való adatátadáskor az ügyfél is pénzforgalmi elszámolásúként kerül átadásra.
Pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett jelölőnégyzettel a 1,5 millió forint feletti készpénz forgalom kijelzésére van lehetőség. A jelölőnégyzeten kívül szükséges még bejelölni a Karbantartás/Beállítások/Rendszer beállítások/Általános fülön belül szintén ezt a jelölőt.
KF díj átvállalás jelölőnégyzet ha ki van pipálva, akkor amennyiben a számlán van KF kódos termék és az ügyfél adatlapján be van pipálva a KF átvállalás checkbox, akkor a következő felirat jelenik meg az alsó megjegyzésben: A kiterjesztett gyártói felelősségi kötelezettség a vevőt terheli.
Magánszemély jelölőnégyzetet szükséges bejelölni ha valakit ebben a formában szükséges nyilvántartani
Magyar illetőség jelölő szükséges a magyar illetőségű cég illetve magánszemély esetében
Kötelező e -számla jelölőnégyzet bepipálása esetén az ügyfélnek csak ebben a formában tudunk bizonylatot menteni/küldeni.
Adóalanynak nem minősülő gazdasági szervezet az adószámmal nem rendelkező partnerek esetében használható.
Kötelező számla távnyomtatása jelölőnégyzet bejelölése esetén a partnernek kiállított számlát ebben a formában tudjuk továbbítani. Részletesebben erről a hivatkozásra kattintva olvashatnak.
OSS rendszerben teljesített adóbevallási, fizetési kötelezettség jelölőnégyzet bejelölésével az ügyfélnek kiállított bizonylataink nem fognak küldődni a NAV felé a programból, kezelését az OSS rendszerben szükséges elvégezni.
KATA-s ügyfél jelölőnégyzettel tudjuk jelölni ha az ügyfelünk ez alá a vállalkozási forma alá esik, és az új beállítási lehetőségnek köszönhetően megadhatóvá vált az ügyfél adatlapon, hogy beállítsuk azt hogy a partnerünk milyen időszakban esett KATA besorolás alá. (erről bővebben a hivatkozásra kattintva olvashatnak)
Bank
Kiválasztható a banki törzsből az ügyfelünk bankja. Továbbá megadható a cég bankszámlaszáma, a cég IBAN, illetve Swift kódja. Ha az ügyfelünk bankja nem szerepel az alaplistában, akkor ezt pótolhatjuk a Karbantartás/Törszadatok/Pénzügy/Bank fülön belül a plusz gomb segítségével.
Szállítás
A Karbantartás/Törzsadatok/Bizonylatok/Szállítási módok fülön belül feltudunk vinni általunk kiválasztott szállítási módokat. Ha az ügyfél adatlapján kiválasztunk egyet, akkor automatikusan azokon a bizonylatokon, ahol van szállítási mód megadási lehetőség, ez fog feljönni.
A számla vevői profiljában megjelenő egyéb adat
Az ügyfél adatlapján feltölthető az egyéb mező olyan adatokkal, amire nincs esetleg beviteli mező. A Törzsadatok/Bizonylat sablonon belül szükséges megnyitni az általunk használt sablont, majd az ügyfél profilban a makró hozzáadásával az <Egyebadatok> feliratot szükséges hozzáadnunk a listához, hogy ez a bizonylaton is megjelenjen.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani