Távbizonylatok kezelése

Módosítva ekkor Thu, 28 Nov, 2024 ekkor: 3:24 DU

A Kulcs-Ügyvitel rendszerben lehetőség van arra, hogy távnyomtatás segítségével juttassuk el ügyfeleinkhez értékesítési bizonylatainkat. Ezzel kapcsolatosan, fontos tudnunk, hogy ügyfeleinknél, illetve saját rendszerünkben, hogyan tudjuk kezelni a távbizonylatokat.

A távnyomtatás lényege az, hogy az ügyfélnek küldendő bizonylataink nem nálunk kerül kinyomtatásra fizikailag, hanem az internet segítségével, a program azt felküldi egy biztonságos adat tárolóhelyre (felhőbe), ahonnan az ügyfél saját maga tudja Pdf formátumban megnyitni és kinyomtatni.

A Távnyomtatást aktiválni kell a Karbantartás/Távnyomtatás beállítások menüben. Az aktiváláshoz, a Cégadatokban email cím megadása szükséges!


A bizonylat Mentés és távnyomtatás funkció segítségével történő bezárásakor, ügyfelünk, a távnyomtatás során megadott e-mail címére megkapja az értesítést arról, hogy letölthető bizonylata érkezett.

Saját programunkban, a bizonylatok további kezelésére a típus szerinti listákban (számlalista, árajánlat lista, stb.) van lehetőség, de a távnyomtatással összefüggő funkciókat az Értékesítés menü Távbizonylatok kezelése pontjában végezhetjük el. A bizonylatok távnyomtatási állapotáról szintén itt tájékozódhatunk.


A távbizonylatoknak négy állapotát különböztetjük meg, attól függően, hogy távnyomtatási határidejük lejárt -e már, illetve hogy ügyfelünknél a távnyomtatás, valamint saját példányunk nyomtatása  megtörtént -e.



A bizonylatok saját példányát, a Nyomtatás menüpontban elvégezhetjük, de erre természetesen lehetőség van, az érintett bizonylatlistában is.

Ismételt feltöltés: Amennyiben ügyfelünk nem tudta letölteni értesítésünk alapján határidőn belül a bizonylatot, vagy az értesítő levelet megsemmisítette, lehetőség van arra, hogy a bizonylatot újra elküldjük távnyomtatásra. Fontos, hogy ebben az esetben számla esetén, új példányszámot kap a bizonylat, hiszen az előzőleg kiküldött megsemmisültként kezelhető.

Bizonylat visszavét: Ebben az esetben, a bizonylat nem lesz elérhető a továbbiakban az értesítő levélben megadott letöltési helyen.

A további listafunkciók, a program egyéb listáiban megszokott módon működnek.


További fejlesztések



Távnyomtatási lista-esedékesség dátumának megjelenítése


Az Értékesítés / Távbizonylatok kezelése menüpontban található listán elérhetővé tettük a bizonylathoz tartozó esedékesség dátumát.


Távbizonylat esedékessége

Amennyiben olyan bizonylattípus is szerepel a listán, ahol az esedékesség nem értelmezhető, a mező értéke üres marad.


Távnyomtatott bizonylatokhoz tartozó e-mail cím eltárolása


Amennyiben Ön rendelkezik távnyomtatás modulunkkal, az Értékesítés / Távbizonylatok kezelése menüpontban egy új mezőben megjelenítésre került, hogy milyen e-mail címre lett kiküldve az adott bizonylat.


Távnyomtatás listán email

Az új oszlopra csoportosítani is lehet a szokásos módszerrel. Ennek a segítségével például olyan nézet is létrehozható, ami azt mutatja meg, hogy egy adott e-mail címre milyen bizonylatok kerültek kiküldésre.


Távnyomtatás listán emailre csoportosítás

Ha egy távnyomtatás egyszerre több e-mail címre ment ki, akkor ezek értéke egy mezőben, ; karakterrel elválasztva jelenik meg.


Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani