Távnyomtatás beállítások

Módosítva ekkor Thu, 28 Nov, 2024 ekkor: 10:52 DE

A Kulcs-Ügyvitel rendszerben az e-számla és EDI megoldásokon kívül a távnyomtatás (NAV állásfoglalással efogadott megoldás)  segítségével is megvalósítható az, hogy értékesítési bizonylatainkat  elektronikus úton, egyszerűen, hatékonyan és biztonságosan eljuttassuk partnereinkhez. Ennek a megoldásnak nincsenek plusz költségei, nem igényli extra szerződések megkötését, így nagyon költséghatékony lehetőség.

Fontos, hogy a szoftver rendszerigényének leírásában feltüntetetteknek megfelelően az internet ellenőrzéshez ICMP csomagok engedélyezése szükséges.

A távnyomtatás lényege az, hogy az ügyfélnek küldendő bizonylataink nem nálunk kerül kinyomtatásra fizikailag, hanem az internet segítségével, a program azt felküldi egy biztonságos adat tárolóhelyre (felhőbe), ahonnan az ügyfél saját maga tudja Pdf formátumban megnyitni és kinyomtatni.

Tekintse meg a NAV (APEH) távnyomtatásról szóló állásfoglalását.

A távnyomtatás aktiválására a Karbantartás menüponton belül, a Távnyomtatás beállítások  fülön van lehetőség.

A megnyíló ablakon kattintsunk az Aktiválás gombra.

A sikeres aktiválásról visszaigazoló üzenetet kapunk.

A beállítások érvényesítése és a távnyomtatás funkcióinak használata előtt, a programot újra kell indítani.

Fontos! A Távnyomtatás sikeres aktiválása után feltétlenül készítsünk adatbázis mentést. A későbbiekben ugyanis a távnyomtatás aktiválása előtt készült mentések visszatöltése csak ügyfélszolgálati beavatkozás segítségével végezhető el.

Aktivált távnyomtatás használata esetén csak olyan adatbázis mentés tölthető  vissza ügyfélszolgálati segítségnyújtás nélkül, melyben a távnyomtatás már aktivált állapotú.

Amennyiben nincsenek meg az aktiváláshoz szükséges adatok – azaz cégadataink közt nem adtunk meg email címet, az aktiválás nem valósítható meg. Erről figyelmeztető üzenet jelenik meg.

Ilyen esetben a távnyomtatás beállításához szükséges e-mail címet a Karbantartás menü Rendszerbeállítások pontjában, a Cégadatok fülön lehet rögzíteni.


A távnyomtatás aktiválását követően, a Karbantartás menü Távnyomtatás beállítások pontjára kattintva, látható az aktivált állapotról szóló tájékoztatás.



Technikai változás a távnyomtatásban


Bizonylatok távnyomtatása esetén a kísérő levélben kiküldött távnyomtatási linken található „Bizonylat távnyomtatása” gombra kattintva nem a PDF fájl letöltése kezdődik meg, hanem egy új lapon megnyílik, ahonnan a nyomtatás azonnal elvégezhető. Ezzel is  kihangsúlyozva, hogy a távnyomtatással kiküldött számlák kinyomtatása feltétlenül szükséges, elektronikus tárolásra nem alkalmasak.

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani