Távnyomtatás készítése

Módosítva ekkor Thu, 28 Nov, 2024 ekkor: 3:23 DU

A Kulcs-Ügyvitel rendszerben lehetőség van arra, hogy távnyomtatás segítségével juttassuk el ügyfeleinkhez értékesítési bizonylatainkat. Abban az esetben, ha aktiváltuk a rendszerben a távnyomtatást, a bizonylatkiállító ablakokon, a Mentés és nyomtatás lehetősége mellett, megjelenik a Mentés és távnyomtatás opció is.

A távnyomtatás lényege az, hogy az ügyfélnek küldendő bizonylataink nem nálunk kerül kinyomtatásra fizikailag, hanem az internet segítségével, a program azt felküldi egy biztonságos adat tárolóhelyre (felhőbe), ahonnan az ügyfél saját maga tudja Pdf formátumban megnyitni és kinyomtatni.


 

Az értékesítési bizonylatok kiállító ablakán érhető el, a Mentés és távnyomtatás lehetősége.

Abban az esetben, ha ügyfeleink e-mail címére szeretnék eljuttatni, a pdf-ben letölthető bizonylat letöltési helyét, az elkészített bizonylat mentésekor, válasszuk ezt a lehetőséget.




A Mentés és távnyomtatás lehetőségre kattintva, felugrik egy ablak, ahol a távnyomtatásról kiküldendő értesítő levél címzettjének e-mail címét adhatjuk meg.

Alapértelmezett esetben az ügyfél bizonylaton kiválasztott ügyintézőjének e-mail címét ajánlja fel a program, de választhatunk az ügyfél ügyintézőkhöz rendel e-mail címek és az alapadatai között található e-mail cím közül, valamint beírhatunk manuálisan egyéb e-mail címet is. A Távbizonylatok kezelése listában a kiválasztott kiküldési e-mail cím megjelenítésre kerül.

Amennyiben helytelenül töltjük ki az e-mail mezőt, erről figyelmeztető üzenetet ad a program (például, ha több e-mail címet írunk be a mezőbe).


A sikeres távnyomtatásról tájékoztató üzenet jelenik meg a képernyőn.

Ezt elfogadva, saját példányunk kinyomtatásához, a nyomtatás paraméterező ablak jelenik meg, az aktuális felhasználói beállításoknak megfelelően felajánlott adatokkal.

Ezzel egy időben, a rendszer kiküldi az értesítő e-mailt ügyfelünkhöz. Ügyfeleink az értesítő e-mail alapján tudják kinyomtatni, a távnyomtatással elkészített bizonylatokat.

Saját rendszerünkben ezután, a távbizonylatok állapotát, az Értékesítés menü Távbizonylatok kezelése pontjában ellenőrizhetjük. Természetesen, a távnyomtatással elküldött bizonylatok, a bizonylatlistákban is elérhetőek lesznek.



További fejlesztések



Kiküldő email-cím módosítási lehetősége


A távnyomtatás funkció beállításai között megadhatóvá vált a küldő e-mail címe.


Amennyiben átírásra kerül, az „E-mail Frissítése” gombbal van lehetőség érvényesíteni. Innentől a kiküldött távbizonylatok erről a prefixű címről érkeznek meg partnereink számára.

Többször is módosítható, ilyenkor mindig az utolsó módosítás utáni marad érvényben (nem praktikus).


E-mail cím kezelés bővítése


Távnyomtatásra kerülő bizonylatok esetén megpróbáltuk kényelmesebbé és gyorsabbá varázsolni a címlista megadási lehetőségét. A fejlesztésnek köszönhetően mostantól elegendő bejelölni, hogy a partnernél mely e-mail címekre küldje ki a szoftver a bizonylatot. Ehhez az kell, hogy az ügyfél törzsben a használatnak megfelelően ; karakterrel legyenek elválasztva egymástól a különböző e-mail címek.


Az Ügyfélhez tartozó Ügyintéző e-mail cím listája szintén felgyűjtésre kerül, így akár számára is kiküldhető a levél.

Természetesen ;-vel elválasztva kézi gépeléssel továbbra is megadhatók egyéb címzettek.


!FONTOS! A ;-vel elválasztott e-mail címek után az ügyfelek CSV exportja funkciónál a ; elválasztó karakterként működik, így ebben az esetben a táblázatban az értékek elcsúszhatnak.



Kötelező számla távnyomtatás megadási lehetősége ügyfél adatlapon

Aktivált távnyomtatás kapcsolat esetén a partnerek adatlapján beállíthatóvá vált a „Kötelező számla távnyomtatás” opció.


Kötelező távnyomtatás


Hatására a számlán csak a „Mentés és távnyomtatás” lehetőség jelenik meg:


Kötelező távnyomtatás 2

Egyéb kritériumok:

Az Ügyfél listán szűrhető, tehát egyszerűen leválogathatók azok a vevők, akik a beállítással rendelkeznek.

Nem lehet egyszerre kötelező távnyomtatás és kötelező e-számla opciókat alkalmazni.

Ügyfél másoláskor átkerül az új adatlapra.

Aktív jelölő esetén kötelező a partner e-mail címének megadása.



Távnyomtatás több e-mail címre egyidejűleg


A távnyomtatható bizonylatok küldése több címre is történhet. Amikor a bizonylat rögzítésekor a „Mentés és távnyomtatás” opció kerül kiválasztásra, a feljövő ablakban több e-mail címet is meg lehet adni. Ennek formai követelménye a következő:

[email protected];[email protected]

Vagyis a ; elválasztó karaktert kell megadni a két cím között. Fontos, hogy sem a pontosvessző előtt, sem utána nem szerepelhet szóköz.

Az ügyfelek adatlapján hasonló módon berögzíthető több e-mail cím.





Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani