A Kulcs-Ügyvitel rendszerben lehetőség van arra, hogy távnyomtatás segítségével juttassuk el ügyfeleinkhez értékesítési bizonylatainkat. Abban az esetben, ha aktiváltuk a rendszerben a távnyomtatást, a bizonylatkiállító ablakokon, a Mentés és nyomtatás lehetősége mellett, megjelenik a Mentés és távnyomtatás opció is.
A távnyomtatás lényege az, hogy az ügyfélnek küldendő bizonylataink nem nálunk kerül kinyomtatásra fizikailag, hanem az internet segítségével, a program azt felküldi egy biztonságos adat tárolóhelyre (felhőbe), ahonnan az ügyfél saját maga tudja Pdf formátumban megnyitni és kinyomtatni.
Az értékesítési bizonylatok kiállító ablakán érhető el, a Mentés és távnyomtatás lehetősége.
Abban az esetben, ha ügyfeleink e-mail címére szeretnék eljuttatni, a pdf-ben letölthető bizonylat letöltési helyét, az elkészített bizonylat mentésekor, válasszuk ezt a lehetőséget.
A Mentés és távnyomtatás lehetőségre kattintva, felugrik egy ablak, ahol a távnyomtatásról kiküldendő értesítő levél címzettjének e-mail címét adhatjuk meg.
Alapértelmezett esetben az ügyfél bizonylaton kiválasztott ügyintézőjének e-mail címét ajánlja fel a program, de választhatunk az ügyfél ügyintézőkhöz rendel e-mail címek és az alapadatai között található e-mail cím közül, valamint beírhatunk manuálisan egyéb e-mail címet is. A Távbizonylatok kezelése listában a kiválasztott kiküldési e-mail cím megjelenítésre kerül.
Amennyiben helytelenül töltjük ki az e-mail mezőt, erről figyelmeztető üzenetet ad a program (például, ha több e-mail címet írunk be a mezőbe).
A sikeres távnyomtatásról tájékoztató üzenet jelenik meg a képernyőn.
Ezt elfogadva, saját példányunk kinyomtatásához, a nyomtatás paraméterező ablak jelenik meg, az aktuális felhasználói beállításoknak megfelelően felajánlott adatokkal.
Ezzel egy időben, a rendszer kiküldi az értesítő e-mailt ügyfelünkhöz. Ügyfeleink az értesítő e-mail alapján tudják kinyomtatni, a távnyomtatással elkészített bizonylatokat.
Saját rendszerünkben ezután, a távbizonylatok állapotát, az Értékesítés menü Távbizonylatok kezelése pontjában ellenőrizhetjük. Természetesen, a távnyomtatással elküldött bizonylatok, a bizonylatlistákban is elérhetőek lesznek.
További fejlesztések
- Kiküldő email-cím módosítási lehetősége
- E-mail cím kezelés bővítése
- Kötelező számla távnyomtatás megadási lehetősége ügyfél adatlapon
- Távnyomtatás több e-mail címre egyidejűleg
Kiküldő email-cím módosítási lehetősége
A távnyomtatás funkció beállításai között megadhatóvá vált a küldő e-mail címe.
Amennyiben átírásra kerül, az „E-mail Frissítése” gombbal van lehetőség érvényesíteni. Innentől a kiküldött távbizonylatok erről a prefixű címről érkeznek meg partnereink számára.
Többször is módosítható, ilyenkor mindig az utolsó módosítás utáni marad érvényben (nem praktikus).
E-mail cím kezelés bővítése
Távnyomtatásra kerülő bizonylatok esetén megpróbáltuk kényelmesebbé és gyorsabbá varázsolni a címlista megadási lehetőségét. A fejlesztésnek köszönhetően mostantól elegendő bejelölni, hogy a partnernél mely e-mail címekre küldje ki a szoftver a bizonylatot. Ehhez az kell, hogy az ügyfél törzsben a használatnak megfelelően ; karakterrel legyenek elválasztva egymástól a különböző e-mail címek.
Az Ügyfélhez tartozó Ügyintéző e-mail cím listája szintén felgyűjtésre kerül, így akár számára is kiküldhető a levél.
Természetesen ;-vel elválasztva kézi gépeléssel továbbra is megadhatók egyéb címzettek.
!FONTOS! A ;-vel elválasztott e-mail címek után az ügyfelek CSV exportja funkciónál a ; elválasztó karakterként működik, így ebben az esetben a táblázatban az értékek elcsúszhatnak.
Kötelező számla távnyomtatás megadási lehetősége ügyfél adatlapon
Aktivált távnyomtatás kapcsolat esetén a partnerek adatlapján beállíthatóvá vált a „Kötelező számla távnyomtatás” opció.
Hatására a számlán csak a „Mentés és távnyomtatás” lehetőség jelenik meg:
Egyéb kritériumok:
Az Ügyfél listán szűrhető, tehát egyszerűen leválogathatók azok a vevők, akik a beállítással rendelkeznek.
Nem lehet egyszerre kötelező távnyomtatás és kötelező e-számla opciókat alkalmazni.
Ügyfél másoláskor átkerül az új adatlapra.
Aktív jelölő esetén kötelező a partner e-mail címének megadása.
Távnyomtatás több e-mail címre egyidejűleg
A távnyomtatható bizonylatok küldése több címre is történhet. Amikor a bizonylat rögzítésekor a „Mentés és távnyomtatás” opció kerül kiválasztásra, a feljövő ablakban több e-mail címet is meg lehet adni. Ennek formai követelménye a következő:
[email protected];[email protected]
Vagyis a ; elválasztó karaktert kell megadni a két cím között. Fontos, hogy sem a pontosvessző előtt, sem utána nem szerepelhet szóköz.
Az ügyfelek adatlapján hasonló módon berögzíthető több e-mail cím.