Partnerekhez több címet is lehet rendelni, ezt a Címek fülön teheti meg. A Új ikonra kattintva lehet új címet felvinni. Természetesen itt tud címet is törölni. Fontos megjegyezni, hogy ha teljes cím változás van az ügyfélnél, akkor a felvitel helyes módja az, ha a már használni nem kívánt címet kitöröljük, és utána visszük fel ismételten az új címet. Továbbá itt is megtekinthető a térkép (Google Maps).
Megadhatja, hogy az új cím Központi cím lesz, Számlázási, Postázási (postázási cím a bizonylatokon nem megjeleníthető, csak boríték nyomtatás esetében használhatjuk), Szállítási vagy E-számla cím lesz-e. Rögzítheti a Cégnevet, EDI kódot ha van, és a pontos címet irányítószámmal.
Fontos megemlíteni itt is, hogy a címek Nav kompatibilis tagolása a 3as vagy az 5ös tagolás (Ir.szám-Település-Közterület, Ir.szám-Település-Közterület-Közterület jellege-Házszám) .
Ha nincs a listában az általunk bejelölni kívánt közterület, akkor a + jel segítségével itt is felvihetjük, vagy lehetőségünk van a Karbantartás/Törzsadatok/Ügyfélkezelés fülön belül megadni ezt.
Adatrögzítés után az OK gombra kattintva el tudjunk menteni a felrögzített adatokat, illetve mentés után bezáródik az adott rögzítőablak.
Ha az OK gombra kattintunk, akkor a felrögzített adatok mentésre kerülnek, de az ablak nem fog bezáródni és tudunk tovább adatot rögzíteni amennyiben szeretnénk.
Elektronikus számlázási cím
Elektronikus számlázási cím felvitelekor annyi a teendő, hogy az Ügyfélkezelés, Ügyfelek menüpontban ki kell választani az adott ügyfelet, akihez a címet szeretnénk felvinni, majd a Címek fülre kattintva a meglévő Központi címet tudjuk módosítani, illetve új cím felvitelére is lehetőségünk van.
Amennyiben nem szeretnénk új címet felvinni, akkor a Központi cím beállításaiban be kell pipálni az E-számla cím jelölőnégyzetet.
Az ügyfelek adatlapján, azon belül is a címkezelés részben elérhetővé vált egy új opció, amely segítségével beállítható, hogy az adott címre küldendő e-számlákról az e-szamla.hu indítson-e automatikusan értesítést. Csak akkor jelenik meg, ha az adott cím típusai között az „E-számla cím” is be van kapcsolva.
A fenti kép szerint alapértelmezetten be van kapcsolva, ez a korábbi működésnek megfelelő, miszerint az értesítés automatikus.
A fenti beállításokkal akár az is elérhető, hogy több cím felvételével egy adott partnernek bizonyos esetben menjen értesítés az e-számláiról, bizonyos esetben ne. Természetesen arra figyelni kell, hogy az adott bizonylat mindig a megfelelő címre legyen rögzítve.
EDI használat eseténi címrögzítés
EDI használata esetén az EDI kód kitöltése elengedhetetlen. Az EDI idegen kód mező kitöltése is szükséges lehet, mivel ebbe a mezőbe kerül az EDI partneremnél nyilvántartott ügyfél azonosítóm.
Amint bejelölt az Elektronikus számlázási cím opció, onnantól kezdve az e-mail cím megadása kötelező. E-mail címet az Elérhetőségeknél tudjuk rögzíteni.
További fejlesztések
- Közterület jellege törzs bővíthető a címszerkesztőről »
- Ügyfél cím típusának módosítási lehetősége
- „Szállítási cím cégnévvel” opció aktiválása számlán
- E-számla küldésekor ügyfél értesítő kikapcsolási lehetősége
Közterület jellege törzs bővíthető a címszerkesztőről
A programban lévő közterület jellege törzs már nem csak a törzsadatokban bővíthető, hanem az ügyfél címének felvitelekor is. Ennek köszönhetően nem kell félbeszakítani az ügyfél felvitelét, amennyiben a szükséges közterület jellege még nincs rögzítve a programban, hanem már ott megadható a + ikonra kattintva.
Ügyfél cím típusának módosítási lehetősége
Az új verzióban akkor is tudunk ügyfél cím típust módosítani, ha a rendszer beállításokban aktiválva van a Használatban lévő ügyfél címek módosításának tiltása opció. A fejlesztés csak a cím típusának módosítását engedélyezi, a cím adatok továbbra sem szerkeszthetők, csak a fenti beállítás kikapcsolásával.
„Szállítási cím cégnévvel” opció aktiválása számlán
A korábban csak szállítólevél sablonon működő „Szállítási cím cégnévvel” opció átvezetésre került számla típusra is. Működése változatlan, kiegészítve a szállítási cím mezőt, az ügyfél címadatai közt megadott „Cégnév” is megjeleníthető.
A számla sablon „Feliratok” részen paraméterezhető:
Hatására a nyomtatási képen megjelenik a cégnévvel kiegészített blokk:
E-számla küldésekor ügyfél értesítő kikapcsolási lehetősége
Az ügyfelek adatlapján, azon belül is a címkezelés részben elérhetővé vált egy új opció, amely segítségével beállítható, hogy az adott címre küldendő e-számlákról az e-szamla.hu indítson-e automatikusan értesítést. Csak akkor jelenik meg, ha az adott cím típusai között az „E-számla cím” is be van kapcsolva.
A fenti kép szerint alapértelmezetten be van kapcsolva, ez a korábbi működésnek megfelelő, miszerint az értesítés automatikus.
A fenti beállításokkal akár az is elérhető, hogy több cím felvételével egy adott partnernek bizonyos esetben menjen értesítés az e-számláiról, bizonyos esetben ne. Természetesen arra figyelni kell, hogy az adott bizonylat mindig a megfelelő címre legyen rögzítve.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani