Futárszolgálat beállítások

Módosítva ekkor Fri, 13 Dec, 2024 ekkor: 2:50 DU

GLS integráció


Új integrációs fejlesztésünk lehetőséget ad arra, hogy Kulcs-Ügyvitel programunkból vezérelni tudjuk a csomagok feladását, címkék nyomtatását és a csomag státuszok lekérését a GLS rendszerében.

Az integráció aktiválásához szükségünk lesz egy GLS fiókra, melynek integrációhoz szükséges adatait a Karbantartás/Beállítások/Rendszer beállítások/Általános/Futárszolgálat beállítások menüpont alatt a GLS futárszolgálat használata jelölő aktiválását követően lesz lehetőségünk megadni.

gls

A megadott adatok helyességét az Api kapcsolat tesztelése funkcióval tudjuk ellenőrizni.

A menüpont alá ezen felül bekerült több a futárszolgálati integráció kezelését segítő beállítás is:

  • Automatikus csomagküldés: Aktiválása esetén bizonylataink elmentése során automatikusan csomaginformációkat is küldünk a futárszolgálat felé a beállított paraméterek szerint.
  • Címke PDF iktatás: Amennyiben rendelkezünk iktató modullal, a funkció bepipálása lehetőséget ad, hogy a csomagjainkhoz kinyomtatott címkék ne külön mappába kerüljenek lementésre, hanem a Kulcs-Ügyvitel automatikusan iktassa azokat a hozzájuk tartozó bizonylatokhoz.
  • Címke PDF mappája: Amennyiben nem rendelkezünk iktató modullal vagy nem szeretnénke a címke PDF iktatás funkcióval élni, akkor lehetőségünk van meghatározni egy mappát, ahová szeretnénk a csomagokhoz tartozó címkéket lementeni.
  • Eseménynaplós logolás használata: A funkció bekapcsolása esetén, ha bármilyen fennakadás történne a futárszolgálati rendszerrel történő kommunikáció során, a problémával kapcsolatos üzenetet automatikusan lerögzítjük az eseménynaplóba, így ezek bármikor visszakövethetők lesznek.
  • Fájlba logolás használata: Bekapcsolása esetén a program egy külön mappába fájlokban lerögzíti az összes API hívás adattartalmát, amit a futárszolgálattal történő kommunikáció során a Kulcs-Ügyvitel generál. Használata abban az esetben ajánlott, amennyiben értünk az API hívások struktúrájához és kíváncsiak vagyunk, hogy milyen adatok kerülnek az Ügyvitel részéről küldésre a futárszolgálat irányába.
    A fájlok az alábbi mappában kerülnek legenerálásra: C:\ProgramData\KS\courierservicelog

Ezen felül a Karbantartás/Törzsadatok/Pénzügy/Fizetési mód menüpont alatt, fizetési módonként tudjuk jelölni azt, hogy a különböző fizetési módjaink utánvétes fizetési módként legyenek-e kezelve a futárszolgálati kommunikáció során. Ennek megjelölése fontos, hogyha szeretnénk a csomagadatok feladása során, hogy utánvétesként legyen kezelve a futárszolgálat felé felküldött csomag és a bizonylatunkon szereplő végösszeg megjelenjen utánvét összegként csomagunkon.
Fontos információ, hogy az utánvétes összegeket a GLS automatikusan 5 Ft-os kerekítéssel kezeli, így az Ügyvitelben található 5 Ft-os kerekítési beállítás a fizetési módoknál nincs hatással az integrációra.

futarszolgalatutanvet

A beállítások elvégzése után az integrációhoz tartozó funkciók aktiválásra kerülnek. Megfelelő bizonylatainkon a Futárszolgálati adatok fül alatt lesz lehetőségünk megadni, hogy csomagunkat milyen paraméterekkel szeretnénk létrehozni a GLS felületén.

glsfutarszolgalatiadatok

A bizonylatok kitöltését követő véglegesítéshez új mentési lehetőségeket kapunk a különböző futárszolgálati funkciók elvégzéséhez is.

futarszolgalatimentes

A különböző futárszolgálati funkciók végrehajtását bizonylataink listájából is elvégezhetjük, erre a GLS műveletek menüpont lesz segítségünkre.

glslista

Bizonylat listáinkon 2 új oszlop is helyet kapott, Futárszolgálat és Csomag státusza néven. Ezen oszlopok jelzik, hogy bizonylatunkhoz milyen futárszolgálati csomag készült és amennyiben státusz frissítés során kaptunk információt a futárszolgálattól a csomag állapotáról, azt az állapotot is megjelenítjük.

glsstatusz

A fent említett funkciók az alábbi bizonylat típusoknál lesznek elérhetők a programban:

  • Vevői rendelés
  • Szállítólevél
  • Számla


FOXPOST integráció


Új integrációs fejlesztésünk lehetőséget ad arra, hogy Kulcs-Ügyvitel programunkból vezérelni tudjuk a csomagok feladását, címkék nyomtatását és a csomag státuszok lekérését a Foxpost rendszerében.

Az integráció aktiválásához szükségünk lesz egy Foxpost fiókra, melynek integrációhoz szükséges adatait a Karbantartás/Beállítások/Rendszer beállítások/Általános/Futárszolgálat beállítások menüpont alatt a Foxpost futárszolgálat használata jelölő aktiválását követően lesz lehetőségünk megadni.

foxpost



A megadott adatok helyességét az Api kapcsolat tesztelése funkcióval tudjuk ellenőrizni.


  • Automatikus csomagküldés: Aktiválása esetén bizonylataink elmentése során automatikusan csomaginformációkat is küldünk a futárszolgálat felé a beállított paraméterek szerint.
  • Címke PDF iktatás: Amennyiben rendelkezünk iktató modullal, a funkció bepipálása lehetőséget ad, hogy a csomagjainkhoz kinyomtatott címkék ne külön mappába kerüljenek lementésre, hanem a Kulcs-Ügyvitel automatikusan iktassa azokat a hozzájuk tartozó bizonylatokhoz.
  • Címke PDF mappája: Amennyiben nem rendelkezünk iktató modullal vagy nem szeretnénk a címke PDF iktatás funkcióval élni, akkor lehetőségünk van meghatározni egy mappát, ahová a csomagokhoz tartozó címkéket le tudjuk menteni.
  • Eseménynaplós logolás használata: A funkció bekapcsolása esetén, ha bármilyen fennakadás történne a futárszolgálati rendszerrel történő kommunikáció során, a problémával kapcsolatos üzenetet automatikusan lerögzítjük az eseménynaplóba, így ezek bármikor visszakövethetők lesznek.
  • Fájlba logolás használata: Bekapcsolása esetén a program egy külön mappába, fájlokban lerögzíti az összes API hívás adattartalmát, amit a futárszolgálattal történő kommunikáció során a Kulcs-Ügyvitel generál. Használata abban az esetben ajánlott, amennyiben értünk az API hívások struktúrájához és kíváncsiak vagyunk, hogy milyen adatok kerülnek az Ügyvitel részéről küldésre a futárszolgálat irányába.
    A fájlok az alábbi mappában kerülnek legenerálásra: C:\ProgramData\KS\courierservicelog

Ezen felül a Karbantartás/Törzsadatok/Pénzügy/Fizetési mód menüpont alatt, fizetési módonként tudjuk jelölni azt, hogy a különböző fizetési módjaink utánvétes fizetési módként legyenek-e kezelve a futárszolgálati kommunikáció során. Ennek megjelölése fontos, ha a csomagadatok feladása során azt szeretnénk, hogy utánvétesként legyen kezelve a futárszolgálat felé felküldött csomag és a bizonylatunkon szereplő végösszeg megjelenjen utánvét összegként csomagunkon.

futarszolgalatutanvet

A beállítások elvégzése után az integrációhoz tartozó funkciók aktiválásra kerülnek. Megfelelő bizonylatainkon a Futárszolgálati adatok fül alatt lesz lehetőségünk megadni, hogy csomagunkat milyen paraméterekkel szeretnénk létrehozni a Foxpost felületén.

foxpostfutarszolgalatiadatok

A bizonylatok kitöltését követő véglegesítéshez új mentési lehetőségeket kapunk a különböző futárszolgálati funkciók elvégzéséhez is.

futarszolgalatimentes

A különböző futárszolgálati funkciók végrehajtását bizonylataink listájából is elvégezhetjük, erre a Foxpost műveletek menüpont lesz segítségünkre.

foxpostlista

Bizonylat listáinkon két új oszlop is helyet kapott, Futárszolgálat és Csomag státusza néven. Ezen oszlopok jelzik, hogy bizonylatunkhoz milyen futárszolgálati csomag készült és amennyiben státusz frissítés során kaptunk információt a futárszolgálattól a csomag állapotáról, azt az állapotot is megjelenítjük.

foxpoststatusz

A fent említett funkciók az alábbi bizonylat típusoknál lesznek elérhetők a programban:

  • Vevői rendelés
  • Szállítólevél
  • Számla


Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani