Termék/Partner almenü

Módosítva ekkor Thu, 5 Dec, 2024 ekkor: 2:22 DU

Ebben a menüpontban a különböző Termékekhez és Partnerekhez tartozó általános beállításokat tudjuk megtenni. 

Itt állítható be többek között az Alapértelmezett mennyiségi egység és súly mértékegység, valamint, az engedélyezett képméret.



TARTALOMJEGYZÉK



Bankszámlaszám megadása bejövő számla rögzítésekor


A Bankszámlaszám megadása bejövő számla rögzítésekor jelölőnégyzet bekapcsolása esetén a bejövő számlán kiválasztható lesz a szállítóhoz rögzített bankszámlaszámok közül az, amelyre az adott bizonylat kiegyenlítését utalni kell.

Adott bejövő számlához beállítható bankszámlaszám

A kiválasztott bankszámlaszám a bejövő számlák listájában is megjelenítésre kerül. Amennyiben tehát ezt az új funkciót aktiváljuk, az utalásra váró számlák listáját akár a számla utalásához szükséges bankszámlaszámmal kiegészítve is lekérhetjük, nyomtathatjuk, exportálhatjuk.

Ezen kívül a főkönyvi feladás készítése során is átadásra kerül az adott számlához tartozó bankszámlaszám.


Használatban lévő címek módosításának tiltása

Több esetben tapasztaltuk, hogy a vevő / szállító törzs karbantartása nem megfelelően történik, amelynek a későbbiekben félreértés és hibázási lehetőség a következménye.  Ennek elkerülése érdekében azon címek módosítása letiltásra került, amelyek már legalább egy bizonylaton megadásra kerültek. Fontos, hogy ha egy cím már felhasználásra került egy bizonylaton, majd kiderül, hogy el lett írva, hibásan lett rögzítve, akkor ne módosítsuk, mert az speciális esetekben kihatással lehet a bizonylatra. Az új, javított címet újként kell felrögzíteni (a továbbiakban nem használatost pedig lomtárba helyezni). Ebbe a körbe tartozik például egy telephely változás is. A megfelelő utókövetés érdekében ilyen esetben sem a régi telephely címet kell átírni, hiszen azok a bizonylatok jogosan mutatnak a régi címre -> újként kell rögzíteni.

Példa: Utólag vesszük észre, hogy hibás cím került a számlára. Teendő: a vevőhöz fel kell rögzíteni a helyes címet, majd módosító okiratot kell kiállítani, ahol már a javított cím a beállítandó. Ezzel a módszerrel a számla listán visszakereshető az eredeti számla a rossz számlázási címmel.

A korábbi cím módosítása ezekben az esetekben azért nem megfelelő eljárás, mert „eltűnik” a rendszerből a hibás címmel kiállított bizonylatrögzítés ténye (illetve csak a kinyomtatott / letárolt bizonylatképekből lehet visszakeresni, nem szűrhető, stb).

Nem javasolt az ellenőrzés kikapcsolása, de a Karbantartás / Rendszer beállítások / Általános / Termék/Partner menüpontban megtehető.


használatban lévő cím módosításának engedélyezése

 

Címadatok NAV kompatibilitás ellenőrzésének mellőzése


Amennyiben az ügyfélhez rögzített címadat csak közterületig van kitöltve, akkor a program ügyfél mentéskor vagy számla készítésekor figyelmeztet arra, hogy biztosan NAV kompatibilis e a kitöltés. Amennyiben ezt a figyelmeztetést szeretné kikapcsolni, akkor a pipálja ki a Karbantartás/Beállítások/Rendszer beállítások/Termék/Partner menüpontban a Címadatok NAV kompatibilitás ellenőrzésének mellőzése lehetőséget.



 

 Ügyféladatok szinkronizálása Bisnode-ból


Ügyviteli programjainkba integrálásra kerül a Bisnode kapcsolat, melynek segítségével az ügyfél adatok automatikusan kitöltésre kerülnek a Bisnode rendszerben található ügyféladatokkal.

A funkció használatához be kell kapcsolni a következő opciót a Karbantartás -> Rendszerbeállítások -> Termék/Partner menüponton belül:


Az opció bekapcsolása után elegendő az ügyféladatlapon begépelni az ügyfél nevének első 3 karakterét. A név begépelésekor 1000 msec-es késleltetés van beállítva. Ezután a Bisnodeban található adatok alapján felajánlásra kerülnek a begépelt karakterek alapján az ügyfelek (a képen látható ikonra kattintva):


 Az ügyfél kiválasztása után a következő adatok automatikusan kitöltésre kerülnek az ügyfél adatlapján:

  • Név
  • Adószám
  • Cím adat

Amennyiben a Bisnode szerverei a kéréskor nem válaszolnak, abban az esetben 10000 msec után időtúllépéssel megszakítjuk a kérést.

FONTOS! Windows XP operációs rendszer alatt a funkció nem működik!


Házipénztár programok bővítése


Házipénztár Perfekt és Prémium csomagok esetén elérhetővé tettük az úgynevezett „Bisnode” integrációt.


hp_bisnode

A funkcióról részletesen az alábbi linken tájékozódhat.



 

Használatban lévő címek módosításának tiltása


Több esetben tapasztaltuk, hogy a vevő / szállító törzs karbantartása nem megfelelően történik, amelynek a későbbiekben félreértés és hibázási lehetőség a következménye.  Ennek elkerülése érdekében azon címek módosítása letiltásra került, amelyek már legalább egy bizonylaton megadásra kerültek. 

Fontos, hogy ha egy cím már felhasználásra került egy bizonylaton, majd kiderül, hogy el lett írva, hibásan lett rögzítve, akkor ne módosítsuk, mert az speciális esetekben kihatással lehet a bizonylatra. Az új, javított címet újként kell felrögzíteni (a továbbiakban nem használatost pedig lomtárba helyezni). Ebbe a körbe tartozik például egy telephely változás is. A megfelelő utókövetés érdekében ilyen esetben sem a régi telephely címet kell átírni, hiszen azok a bizonylatok jogosan mutatnak a régi címre -> újként kell rögzíteni.

Példa: Utólag vesszük észre, hogy hibás cím került a számlára. 

Teendő: a vevőhöz fel kell rögzíteni a helyes címet, majd módosító okiratot kell kiállítani, ahol már a javított cím a beállítandó. Ezzel a módszerrel a számla listán visszakereshető az eredeti számla a rossz számlázási címmel.

A korábbi cím módosítása ezekben az esetekben azért nem megfelelő eljárás, mert „eltűnik” a rendszerből a hibás címmel kiállított bizonylatrögzítés ténye (illetve csak a kinyomtatott / letárolt bizonylatképekből lehet visszakeresni, nem szűrhető, stb).

Nem javasolt az ellenőrzés kikapcsolása, de a Karbantartás / Rendszer beállítások / Általános / Termék/Partner menüpontban megtehető.

használatban lévő cím módosításának engedélyezése


FAD ÁFA kulcs visszakapcsolása előleg számlán

A Karbantartás/Beállítások/Rendszer beállítások ablak Általános füle alatt található Termék / Partner menüben aktiválni tudjuk a FAD-os előleg használatát. Ennek eredményeként a kimenő és a bejövő előleg számlák rögzítése során beállítható lesz a FAD ÁFA kulcs is.



fadbejöv


Termékkép méret változtatási lehetőség


Ügyfeleink kérésére megnöveltük a termékekhez rendelhető képek maximális méretét, lehetővé téve ezzel a nagyobb felbontású képek szerkesztés nélküli tárolhatóságát. Fontos azonban kiemelni, hogy nem feltétlenül célszerű az alapértelmezett beállítástól eltérni, több okból sem. Például:

  • Amennyiben megjelenítjük a termék képét bizonylat nyomtatásakor, felesleges magas felbontást hiszen a megjelenítésben szinte észrevehetetlen a különbség
  • Megnő az adatbázis mérete. Ez főleg fizetős szerverek esetén okozhat többlet kiadást, de például egy adatbázis biztonsági mentése is tovább fog tartani, több erőforrás kell a tárolására.

Az alapértelmezett kép méret beállítása a Karbantartás / Rendszerbeállítások / Általános / Termék menüpontban található.


Kép maximális mérete rendszerbeállítás

Alapértelmezett beállításként meghagytuk az 1 Mbyte-ot, a felső határt pedig 30 Mbyte-ban állapítottuk meg. Amennyiben ennél nagyobb érték kerül beállításra, a program automatikusan átírja a maximálisra.





Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani