Listák automatikus frissítésének kikapcsolása
Az új lehetőség a Karbantartások / Rendszer beállítások / Általános / Általános működés menüpontból érhető el.
Alapértelmezett beállításként megmaradt a listák automatikus frissítése, de kapott két új lehetőséget.
Automatikus frissítés kikapcsolása
A listák nem frissülnek automatikusan, amikor egy rögzítési folyamat véget ér (például számla rögzítés), csak a lista frissítés funkció elindításával (F5 – vagy ikon). A beállítás előnye, hogy a szoftvernek nem kell a háttérben megnyitott listákkal foglalkoznia, csak az éppen aktuális folyamattal. Ezzel adott esetben jelentős idő spórolható, gyorsítható a rögzítési folyamat.
Listánkénti egyéni beállítás
Ezzel a lehetőséggel a különböző listákon más – más beállítás alkalmazható, méghozzá felhasználónként. Így tehát az összes munkatárs egyénileg állíthatja be, hogy mely listák automatikus frissítésére van szüksége. Fontos, hogy mivel rendszer szintű paraméterről van szó, ezért ha központilag visszaállításra kerül például kikapcsolt frissítésre, akkor az összes felhasználónál úgy fog működni, eltekintve a személyes beállításoktól. Amikor újra a „listánkénti egyéni beállítás” lesz aktív, akkor ismét érvényesülnek a korábbi egyedi beállítások.
Bizonylatok helyreállítási lehetősége
Kimenő számlák -és vevői rendelések rögzítésénél az új funkció segítségével visszaállíthatóvá váltak a bizonylatok egy-egy esetleges hiba bekövetkezése esetén. Ehhez a Karbantartás / Rendszer beállítások / Általános / Általános működés részben be kell kapcsolni a nem mentett adatok helyreállítási lehetőségét.
Fontos, hogy csak a fenti két bizonylattípusra érvényes, illetve előfordulhatnak olyan esetek, amelyek ezzel a módszerrel sem orvosolhatók.
Visszaállítható a bizonylat akkor is, ha a program szabálytalanul lett bezárva. Ilyen például, ha számla kiállítás közben véletlenül a jobb felső sarokban lévő X-re kattintunk (és nincs bekapcsolva a „Megerősítő kérdés program bezárásakor” felhasználói beállítás):
A következő újraindításkor ez(ek) a bizonylat(ok) automatikusan megjelennek egy ablakban. A helyreállítás gombra kattintva abban az állapotban nyílik meg, amelyben az utolsó menthető állapotban volt. Fontos, hogy csak a kiválasztó ablak bezárása után válik aktívvá a bizonylatszerkesztő.
Amennyiben be van jelölve a „Helyre nem állítottak törlése bezáráskor” check-box, úgy a bezárás gombra kattintva a tételek véglegesen törlődnek. Az ablak mindaddig fel fog ugrani, amíg a kérdéses bizonylatok vagy helyreállításra, vagy törlésre nem kerültek.
Piszkozat bizonylatok kezelése
A legfrissebb verzióban elérhető új funkció segítségével piszkozat vevői rendeléseket és kimenő számlákat tudunk menteni. Amennyiben egy vevői rendelés piszkozatként kerül elmentésre, abban az esetben a vevői rendelésen szereplő termék készlete nem kerül foglalásra. Ugyanez igaz a számlákra is. Piszkozat számla mentése esetén nem történik meg a számlán szereplő termékek készletmozgása.
A funkció bekapcsolását a Karbantartás / Rendszer beállítások / Általános / Általános működés opció alatt tudjuk megtenni:
A funkció bekapcsolás után a szoftvert újra kell indítani, hogy használni tudjuk a piszkozat mentési lehetőséget.
Újraindítás után a vevői rendelés és számla írásakor megjelenik egy új mentési menüpont: Piszkozat mentése és bezárás.
A piszkozat mentést a bizonylatkiállítás bármelyik pillanatában tudjuk használni, tehát akár egy teljesen üres bizonylat is elmenthető már piszkozatként.
A piszkozat bizonylatok nem a véglegesen elmentett vevői rendelések és számlák között listázhatók, hanem egy új menüpontot hoztunk létre a megtekintésükre. Ez az opció a vevői rendelés listából, illetve a számla listából érhető el:
A piszkozat listát megnyitva a következő adatokkal kerülnek listázásra az elmentett piszkozatok:
A megnevezés mezőbe a piszkozatként elmentett bizonylat fejléc megnevezését tároljuk el:
A dátum mezőbe pedig a piszkozat bizonylat mentésének dátumát, másodpercre pontosan.
A listában elérhető a CTRL+F billentyűkombinációval előhívható keresés funkció, amivel könnyebben meg lehet találni a használni kívánt piszkozat bizonylatot:
A bizonylatok megnyitására használhatjuk a listán található Megnyitás gombot, illetve a kijelölt sorra duplán kattintva is megnyílik a bizonylat.
Amennyiben egy elmentett piszkozat bizonylatra nincs szükségünk, abban az esetben a „Törlés” gombbal törölhető a listából.
A fentieken kívül megváltozott a bizonylat ablak bezárásánál felugró mentés ablak is. Itt is van lehetőség arra, hogy piszkozat bizonylatot mentsünk:
Ha egy bizonylatot például 2 nappal ezelőtt mentettünk el piszkozatként, majd ezt visszanyitjuk, abban az esetben a bizonylaton található Kelte dátum (illetve azonnali kiegyenlítésű fizetési mód esetén az Esedékesség dátuma) automatikusan frissítésre kerül az aktuális dátum alapján.
Piszkozat mentések esetén a bizonylatkapcsolat sem kerül még elmentésre. Ez azt jelenti, hogy például egy szállítólevélből bármennyi piszkozat számla készíthető. Viszont, ha egy piszkozat számla, ami a szállítólevélből készült, véglegesítésre kerül, abban az esetben a többi piszkozat számla már nem menthető el. Ilyen esetben a számla mentésekor figyelmeztetünk erre:
A funkció a következő szoftver csomagokban érhető el:
- Kulcs-Számla Perfekt
- Kulcs-Számla Prémium
- Kulcs-Számla és Készlet Perfekt
- Kulcs-Számla és készlet Prémium
- Kulcs-Ügyvitel Prémium
Piszkozatkezelés kiterjesztése – kimenő oldal
A piszkozat bizonylatok kezelése kimenő oldalon kiterjesztésre került a szállítólevél, raktárközi átadás, valamint a raktári kiadás bizonylattípusokkal.
A funkció a következő szoftver csomagokban érhető el:
- Kulcs-Számla és Készlet Perfekt
- Kulcs-Számla és készlet Prémium
- Kulcs-Ügyvitel Prémium
Piszkozatkezelés kiterjesztése – bejövő oldal
A piszkozat bizonylatok kezelése bejövő oldalon kiterjesztésre került a bejövő szállítólevél, raktári bevét, szállítói rendelés, valamint a bejövő számla bizonylattípusokkal.
A funkció a következő szoftver csomagokban érhető el:
- Kulcs-Számla Perfekt
- Kulcs-Számla Prémium
- Kulcs-Számla és Készlet Perfekt
- Kulcs-Számla és készlet Prémium
- Kulcs-Ügyvitel Prémium
Piszkozat bizonylatok folytatásakor teljesítési dátum felajánlás rendszerbeállítás alapján
A Karbantartás / Rendszer beállítások / Általános működés menüpontban megvalósításra került egy új lehetőség, amelynek köszönhetően a piszkozat bizonylatokon beállítható, hogy a teljesítési dátum továbbra is frissüljön a bizonylat kelte alapján, vagy a rögzítéskori állapotban maradjon. Alapértelmezetten a korábbi működésnek megfelelően bejelölt állapotban van.
Kikapcsolt állapotban a piszkozat rögzítésének időpontjában lévő értékét tartja meg a program. Ebben az esetben fontos, hogy ellenőrizzük le a bizonylat folytatásakor, hogy ténylegesen akkor történt az ügylet, mint a beállított teljesítési dátum.
Amennyiben a piszkozatkezelés nem aktív, az opció nem jelenik meg.