Az ügyfél adatlapon található „NAV Online adószám ellenőrzés” funkció kiterjesztésre került. Az új lehetőséggel egyszerűsíthető a partner karbantartás folyamat. Nem szükséges egyesével megnyitni az ügyfeleket és onnan futtatni az ellenőrzést, hanem többszörös kijelöléssel az ügyfelek listájáról is indítható.
Az új funkció legalább egy, maximum 150 ügyfél egyidejű kijelölése mellett futtatható, de alapfeltétel, hogy az adószám mező ki legyen töltve. Az adószámmal nem rendelkező ügyfelek kihagyásra kerülnek. A szolgáltatással csak Magyarországon nyilvántartásba vett adóalanyok kérdezhetők le.
A NAV-tól lekért adatok ezután táblázatos formában jelennek meg. A lista 2., 3., 4. oszlopai az Ügyvitel szoftverben aktuális értékeket jeleníti meg (Név, Adószám, Ügyfél kód), a többi a NAV-tól érkező adat.
Az első oszlopban megjelölhető, hogy melyik ügyfelekre fussanak le az adatfrissítések. Alapértelmezetten csak az érvényes adószámmal rendelkező partnereknél kerül bejelölésre, az érvényteleneknél nem (ezen sorok piros háttér színnel megjelölve kerülnek betöltésre).
Az, hogy milyen adatok frissüljenek az ügyfél törzsben, a „Beállítások” szekcióban jelölhető be:
1. Ügyfél név és adószám módosítása – Frissített adatkör: Vevő név a NAV adatbázisban szereplő alapján, illetve az adószám (ha csak a törzsszám volt megadva, kiegészítésre kerül az áfa jelleggel és a megye kóddal)
2. Ügyfél cím rögzítése új számlázási címként – Frissített adatkör: Új ügyfél számlázási cím kerül rögzítésre a NAV adatbázisban szereplő alapján. Ha az adott cím már fel van rögzítve, akkor nem veszi fel újként (karakterre pontos egyezőség esetén).
A frissítés futtatható úgy is, ha nincs egyszerre bejelölve mindkét opció. Ha például csak a név és az adószám frissítésére van szükség, akkor a cím rögzítési opció kikapcsolható.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani