Bővített jelszókezelés

Módosítva ekkor Thu, 7 Nov, 2024 ekkor: 10:54 DE

Kiterjesztett jelszókezelés


Jelen verzióban új adatbiztonsági konfigurációs paraméterek kerültek bevezetésre a felhasználói jelszavakkal kapcsolatban. A bővített jelszókezelés a Karbantartás / Rendszer beállítások / Általános / Bővített jelszókezelés jelölő aktiválásával érhető el. Fontos, hogy a beállítás csak az alapértelmezett „Admin” felhasználónak érhető el.


bővített jelszókezelés rendszerbeállítás

A bővített jelszókezeléssel elérhető funkciók

Jelszó minimum karakter

A felhasználói jelszónak legalább az itt megadott karakterszámnak kell lennie (5-nél kevesebb nem állítható be az adminisztrátor által). Ezen kívül tartalmaznia kell legalább egy kisbetűt, nagybetűt, illetve egy számot is. Nem megfelelő jelszó esetén az alábbi üzenetet kapja a felhasználó:


nem megfelelő jelszó

Jelszó történet tárolása

Az itt megadott mennyiség azt jelenti, hogy az utoljára alkalmazott jelszavak közül ennyit nem enged megismételni a program (maximálisan 10 darab állítható be). Ha ugyanaz a jelszó az intervallumon belül többször is megadásra kerül a felhasználó által, akkor az alábbi tiltó üzenet jelenik meg:


historikus jelszó

Jelszó lejárat esetén figyelmeztetés

Az aktuális jelszó lejárata előtt ennyi idővel figyelmezteti a felhasználót a csere esedékességéről. A programba történő belépéskor az alábbi üzenettel figyelmeztet:


jelszó lejárat figyelmeztetés

Jelszó érvényességi ideje

Ilyen időközönként szükséges a jelszót megváltoztatni. A lejárat után addig nem engedi a felhasználót belépni, amíg el nem végzi a cserét.

Egyéb jelszó kezelési beállítások az adminisztrátor számára

Karbantartás / Munkatársak menüpontban lehetőség van kikényszeríteni a jelszó változtatást felhasználónként külön – külön. Az adminisztrátor láthatja, hogy az adott felhasználó mikor változtatott utoljára jelszaván, illetve, hogy van-e már kikényszerített jelszó változtatás számára.


munkatársak jelszó kezelése



Belépés Windows Active Directory felhasználóval


A továbbiakban a már megszokott bejelentkezési metóduson kívül Active Directory bejelentkezésre is lehetőség van. A funkció használata ki- és bekapcsolható a Karbantartás/Rendszer beállítások/Bővített jelszókezelés menüpont alatt.

ad

A bekapcsolást követően a Karbantartás/Munkatársak listájában kiválaszthatjuk, melyik munkatársnak szeretnénk beállítani ezt a fajta bejelentkezést. A Munkatárs megnyitása után aktiváljuk a „Bejelentkezés Windows felhasználóval lehetőséget és adjuk meg a szükséges adatokat.

ad2

Amennyiben Ön nem biztos abban, hogy mit kell rögzítenie a Tartomány és a Felhasználónév mezőbe, keresse fel informatikusát!

Az így beállított munkatársak a továbbiakban nem kell, hogy beírják a felhasználónevet és a jelszót, a program indítását követően ezt megteszi a háttérben a rendszer és automatikusan bejelentkezteti. A folyamat megszakítható, így ha több adatbázist is kezelnek a programban, megoldható a cégváltás. A rendszer mindig az utolsó kiválasztott cégbe jelentkezteti be a felhasználót automatikusan.

ad3

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani