Szállítólevelek

Módosítva ekkor Wed, 6 Nov, 2024 ekkor: 12:58 DU

A szállítólevél egy olyan bizonylat,  ami a termékek helyváltoztatását, illetve a megrendelés teljesítését igazolja. A szállító ezt akkor állítja ki, ha termékeit egy másik helyre szállítja.

Egy szállítólevél külalakban hasonlít a számlához, de nem vonatkoznak rá a PM rendeletbe foglalt számlázásnál alkalmazott szabályok. 2012-től a nyomtatványforgalmazó köteles lejelentenie az általa értékesített szállítólevél tömböket, így már nem lehet név nélkül venni szállítólevelet.

A 2012-es jogszabályváltozás óta kifejezetten csak a nyomtatványként előállított/forgalmazott szállítólevelekre vonatkozik, a számítástechnikai eszközök által előállított szállítólevelek nem minősülnek nyomtatványnak!

Szállítólevél készítése és a szállítólevelek listája a Készletezés menüben a Szállítólevelek ablakban érhetőek el.


A listában az új szállítólevél készítés mellett Tekinthetjük meg és Stornózhatjuk  meglévő szállítóleveleinket. A listában a szállítóleveleinkből Számlát  készíthetünk, mely következtében a szállítólevélen szereplő bejegyzések átkerülnek a számlára, továbbá új szállítólevelet készíthetünk a meglévő alapján az Új a kiválasztott alapján  funkcióval. Lehetőségünk van a Forinttól eltérő Pénznemben is elkészíteni szállítóleveleinket. Előzetesen rögzítenünk kell a Törzsadatokban, a Pénznemet (pl. € ) és az új szállítólevél Bizonylattömböt.

A szállítólevél készítésénél az ügyfél és a termékek megadása mellett beállíthatjuk a Teljesítés dátumát, valamint a Raktárat, a Részleg-és Munkaszámot és Projekthez is kapcsolhatjuk a bizonylatot. A Sablon módosításával választhatjuk ki a nyomtatási stílust, mely alapesetben klasszikus egysoros. 

A szállítólevelek listájánál egyszerre több szállítólevelet is kijelölhetünk egy ügyféltől, így nem szükséges egyesével kiállítanunk a számlákat.



A Raktár mezővel szabályozhatjuk, hogy mely raktárból történjen a tételek kiadása, de ha tételenként szeretnénk meghatározni a kiadást, akkor a szállítólevél Tétel ablakában is megadhatom a Raktárat.


A megfelelő Sablon használatával (pl. klasszikus) a tételekhez beállított raktár információkat is láthatjuk.


A szállítólevelek listájában a bejegyzésekre lehet szűrni, csoportosítani minden, a bizonylaton szereplő adatra a Szűrésopció segítségével. A lista alján szereplő ablakokban lehet a bizonylatokhoz kapcsolódó plusz információkat megtudni:

>Tételek (a bizonylaton szereplő termékek, áruk adatait láthatjuk)

>Kapcsolódó bizonylatok (a szállítólevélből készült számla, számlák)

>Termék egyedek (a szállítólevél tételein szereplő gyári számok, LOT számok, méret, szín adatok)

>Kapcsolódó dokumentumok (iktató modul esetén a bizonylathoz iktatott dokumentumok listjája)


A szállítólevél készítésének végeztével a Mentés és bezárás gombra kattintva a szállítólevél elmentése megtörténik és a nyomtatást a későbbiekben a szállítólevél listájából végezhetjük el.

A Mentés és nyomtatás gombra kattintva, felugrik egy megerősítő ablak, ahol még módosíthatjuk a sablont, példányszámot, nyomtatót, illetve azon, hogy azonnal nyomtatásra kerüljön-e a számla.

A Mentés és nyomtatás gombra kattintva, – ha aktiváltuk a távnyomtatás lehetőségét rendszerünkben,- kiválasztható a Mentés és távnyomtatás lehetősége is. Ilyenkor, az ügyfél e-mail címének megadása után, saját példányunk kinyomtatásához, a nyomtatás paraméterező ablak is megnyílik.

A Mentés és új gombra kattintva minden úgy történik, mint a Mentés és bezárás funkciónál, annyi különbséggel, hogy nem záródik be a rögzítőablak, hanem új ablak nyílik meg és tudunk újabb szállítólevelet kiállítani.

Lehetőségünk van a Mégsemgombbal kilépni, illetve Szállítólevél csoportot, kategóriát rögzíteni, és nem utolsó sorban a Nyomtatási előnézet  funkcióval láthatjuk, hogy a kinyomtatásra kerülő szállítólevelünk, hogy fog kinézni.

A kötelezően kitöltésre kerülő mezők meghatározására a Kötelező mezők  ad lehetőséget, ezáltal a számunkra fontos mezőket nem felejthetjük ki mert a szoftver figyelmeztet, hogy még nem töltöttük ki.

A szállítólevelek listáját nyomtathatjuk, Etikettet készíthetünk és Excel táblázatba is exportálhatjuk.


További fejlesztések


Szállítólevélből kézi számla készítése 


A továbbiakban lehetőség van arra is, hogy kimenő szállítólevélből kézi számlát készítsünk. A metódus a már megszokott módon történik, tehát a számlázni kívánt szállítólevélre jobb egérgombbal való kattintás után a megjelenő menüben válasszuk a Bizonylat készítése, majd a Kézi számla készítése opciót.

keziszamla


Teljesítési igazolás készítése szállítólevelekhez

Új funkció került a Készletezés / Szállítólevelek listájába. A Teljesítési igazolás készítése lehetőséget biztosít arra, hogy a kiállított szállítóleveleink mellé teljesítési igazolást készítsünk.


Teljesítési igazolás szállítólevélhez

Teljesítési igazolás szállítólevélhez

A teljesítési igazolás elkészítéséhez alkalmazandó dokumentum sablon a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Dokumentum sablon pontban hozhatjuk létre.


Dokumentum sablon készítése

Dokumentum sablon készítése


Szállítólevélen „Új visszáru tétel” funkció bővítése


Új szállítólevél készítésekor lehetőség van korábbi szállítólevél tételeit visszáruzni. Ügyfél választást követően kattintson az „Új visszáru tétel” gombra.



Új visszáru tétel

Ennek hatására megjelennek a kiválasztott ügyfélnek kiállított szállítólevelek, amiből kiválaszthatjuk, hogy mely tételt szeretnénk visszáruzni. Az új verzióban maximálisan annyi termék visszáruzható, amennyi a forrás bizonylaton van, valamit a termék értéke nem módosítható. Ha több visszáru bizonylat van egy forrás bizonylathoz, akkor is maximálisan csak annyi termék visszáruzható amennyi a forrás bizonylaton szerepelt.


Új visszáru tétel_2




Szállítólevélen feltüntetett szállítási címek kezelése


A számlához hasonlóan a szállítólevélen is megjelenik a vevő címen kívül a szállítási cím beállítási lehetősége. A kiválasztott szállítási cím a bizonylatsablon „Szállítási cím” mezőjébe kerül be úgy, mint a számla esetén, azzal a kiegészítéssel, hogy a cégnév is oda kerül, ha van megadva az ügyfelünk szállítási címénél (Ügyfél adatlap -> Címek / Cégnév).

Szállítólevélen szállítási cím megadása:


Szállítólevél

 

A bizonylatsablon szerkesztőn beállítható, hogy megjelenjen-e:


Szállítólevél bizonylat sablon

Ha az első opció van bejelölve, akkor a szállítási cím kerül fel, ha a második, akkor az ügyfél címeknél megadott cégnév is megjelenik előtte:


Szállítólevél nyomtatási kép


Szállítólevél listán szállítási cím megjelenítése 

A szállítólevelek listájára felkerültek a szállítási cím adatok, valamint a lista szűrési lehetőségei kiegészültek a „Szállítási cím” szerinti szűréssel.


Szállítólevelek_Listája_SzCímmel

Szállítási_Cím_Szűrés


Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani