Ügyfél kategóriák létrehozása

Módosítva ekkor Thu, 14 Nov, 2024 ekkor: 10:51 DE

Kategóriák segítségével csoportosíthatjuk, illetve kategorizálhatjuk partnereinket.

Kategóriáink bizonylatokon nem megjeleníthetőek, de bizonyos lekérdezéseknél tudunk rájuk szűrni. A szűrőfeltételeket megnyitva kategóriáinkra az Egyéb fülön belül szűrhetünk.

Ezenkívül az adott listában, jelen esetben az ügyfelek listájában listanézet szinten is megjeleníthetjük az adott kategóriát az oszlopok között, ha a Lista nézet beállításokban a Látható oszlopok között be van pipálva a checkbox.


A kategória mezőket szabadon választott névvel veheti fel és szabadon megadott értékeket adhat neki. A kategória mezőket és értékeket az Kategóriák szerkesztése menüpont segítségével tudja beállítani és módosítani. Ezenkívül a Karbantartás/Törzsadatok/Kategória besorolások fül alatt is tudjuk paraméterezni az általunk kívánt kategóriákat. 


Az Új ikonra kattintva tud új kategóriát felvinni. A kategóriákat alá lehet bontani, tehát létre lehet hozni főbb kategóriákat és alkategóriákat.

Az alkategóriát úgy tudja létrehozni, hogy ha rákattint a főkategóriára és ismét az Új ikonra kattint.

A kategóriaszerkesztés bezárásakor a teljes program bezárul, valamint a klienseken a változás csak akkor fog megjelenni, ha azokat is újraindítjuk.

Ezután már a partnert be tudjunk sorolni a felrögzített kategóriába.


Adatrögzítés után a Mentés és bezárás ikonra kattintva el tudjunk menteni a felrögzített adatokat, illetve mentés után bezáródik az adott rögzítőablak.

Ha a Mentés gombra kattintunk, akkor a felrögzített adatok mentésre kerülnek, de az ablak nem fog bezáródni és tudunk tovább adatot rögzíteni

Példával illusztrálva:

Ügyfeleinknél lehet főkategória az Ügyfél típusa, alkategóriája a Vevő és Szállító, és ha még lejjebb bontjuk, akkor Belföldi Vevő és Külföldi Vevő.

–          Ügyfél Típusa

  • Vevő
    • Belföldi Vevő
    • Külföldi Vevő
  • Szállító
    • Belföldi Szállító
    • Külföldi szállító

Termékeknél lehet főkategória a Fotó, alkategória a Fényképezőgépek és annak az altípusa pedig Tükörreflexes fényképezőgép vagy Digitális fényképezőgép.

–          Fotó

  • Fényképezőgép
    • Tükörreflexes fényképezőgép
    • Digitális fényképezőgép

A program engedélyezi, hogy bármilyen számú főkategóriát és alkategóriát létrehozzunk. Ezek alapján nézzük meg, hogy tudjuk ezeket a kategóriákat létrehozni a programban.

A Kategóriák szerkesztése menüpont segítségével tudunk létrehozni új kategóriát, illetve a meglévőt szerkeszteni. A kategória neve szabadon választható. Ügyfeleink kategorizálásához kattintsunk az Ügyfélkezelés menü, Ügyfelek ikonra. Itt megjelenik az Ügyfél listánk. Dupla kattintással megnyitjuk az egyik kiválasztott partnerünket és az alsó menüsorból kiválasztjuk a Kategóriák lehetőséget.

Az Új ikonra kattintva tudunk új kategóriát felvinni. Ez lehet például az említett főcsoportunk az Ügyfél típusa.

Adatrögzítés után a Mentés és bezárás ikonra kattintva el tudjuk menteni a felrögzített adatokat, illetve mentés után bezáródik az adott rögzítőablak. Az alkategóriát létrehozásához kattintsunk a főkategóriára, majd ismét az Új ikonra. Itt megadhatjuk például a Vevő és Szállító alkategóriákat. Majd a Vevő alkategóriáit a Belföldi Vevőt és a Külföldi Vevőt.

Ha a Mentés gombra kattintunk, akkor a felrögzített adatok mentésre kerülnek, de az ablak nem fog bezáródni és tudunk további adatokat rögzíteni.

Termékkategória létrehozásánál ugyanezt a folyamatot alkalmazzuk, azzal a különbséggel, hogy a Termékkezelés menüben a Termékek ikonra kattintunk, ahol megjelenik a Termékek listája. Dupla kattintással megnyitjuk az adott terméket, majd az alsó menüsorból kiválasztjuk a Kategóriák lehetőséget. Innentől ugyanaz a folyamat, mint amit az 1. pontban leírtunk.

A termékek listájában lehetőségünk van bepipálni, hogy az adott termék Webáruházunkba is bekerüljön, a létrehozott fő és alkategória alatt. A weboldalunkon első körben a fő kategória hierarchiája jelenik meg, a webadmin felületen állíthatjuk be, hogy az alkategóriák is látszódjanak. Amennyiben élünk ezzel a lehetőséggel és szeretnénk, hogy termékünk bekerüljön Webáruházunkba, nyomjuk meg a Webáruház szinkronizáció ikont. Ezzel a termék már látható lesz Webáruházunkban. Figyeljünk arra, hogy a navigáció ne legyen túl bonyolult, mert Ügyfeleink könnyen elveszhetnek a túl mély alkategóriák böngészése közben.


Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani