- Szinkronizációs napló
Amennyiben valamilyen adat fel vagy le szinkronizálása nem történik meg, akkor első körben a
Szinkronizációs naplót kell ellenőrizni!
A napló minden szinkronfolyamatot logol, és naplózza, hogy milyen szinkronizációs folyamtok futottak le, vagy akadtak el.
Az elakadásoknál az esetek nagy részében az üzenet egyszerűen értelmezhető.
Abban az esetben, ha mégsem lenne egyértelmű, akkor ezt a listát lehetőség van kiexportálni és ügyfélszolgálatunknak tudják továbbítani. (ugyvitel@kulcs-soft.hu) Ezt minden esetben bekérjük, hiszen mi is ez alapján tudjuk elkezdeni a vizsgálatot.
2. Bővített logolás
Olyan esetben, ha például a rendelésen nem olyan adat szerepel amit mi várnánk, akkor lehetőség van magát a folyamatokhoz tartozó fájlokat is kinyerni. Ehhez a Bővített logolás bekapcsolása szükséges.
A logok az alábbi útvonalra kerülnek elmentésre: C:\ProgramData\KS\SyncLog
Amennyiben ügyfélszolgálatunk felé szeretnék továbbítani a fájlokat vizsgálat céljából, abban az esetben ha több webáruházat kezelnek, elegendő annak a fájljait beküldeni, amit vizsgálni szükséges. Több webáruház esetén külön mappában jönnek létre a fájlok, és a mappák nevei megegyeznek a webáruházak nevével.
Itt megnézhetjük az adott folyamathoz tartozó fájlt, és ellenőrizhetjük, hogy milyen adatok kerültek feltöltésre, vagy letöltésre.
Rendelés letöltés esetében, ha a rendelésünk nem töltődött le, akkor az ellenőrizni kívánt rendelést újból meg kell próbálni letölteni, azaz a SopRenter felületén olyan státuszba kell állítani, hogy a program újból megpróbálja leszinkronizálni.
Fontos, hogy a hibafeltárás után a bővített logolást kapcsoljuk ki, mert a fájlok folyamatosan fognak létrejönni minden manuális és automatikus szinkron esetén is. Ez idővel sok helyet fog foglalni az adott meghajtón.
3. Gyakran előforduló hibaesetek
3.1. Rendelés letöltés
Rendelés letöltésnél az alábbi esetek fordulnak elő leggyakrabban.
- Kötelező mező:
A fenti esetnél a Kulcs-Softban a rendelésél be van állítva valamelyik mező kötelező mezőnek, és az adat a ShopRenter oldalán nem adható meg. Ennél a példánál a Részleg és munkaszám került megadásra, mint kötelező mező.
Abban az esetben is ilyen üzenetet kapunk, ha a termék vagy ügyfél adatlapon adunk meg olyan kötelező mezőt, amit a ShopRenter felületén nem lehet megadni:
A kötelező mezők nem csak a rendelés letöltést, hanem magát a termék vagy ügyfél letöltést is megakadályozhatják!!
- Fizetési- és Szállítási mód:
Van, hogy a fizetési vagy szállítási mód nem kerül összerendelésre. Ebben az esetben az alábbi üzenetet kapjuk:
- Rendelés státuszok:
Amennyiben a naplóban nem is találjuk a rendelést (iktatószámra keresve sem) akkor érdemes a státuszokat ellenőrizni.
A státuszt elsőnek az összerendeléseknél ellenőrizzék:
Amennyiben itt mindent rendben találnak, akkor a ShopRenter felületén a rendelést megnyitva a történetet-nél tudják ellenőrizni, hogy az adott rendelésnél milyen státuszváltozások mentek végbe.
Abban az esetben, ha a rendelésen olyan fizetési mód van megadva, ahol a ShopRenter több státuszváltást eszközöl, akkor megeshet, hogy a rendelésünk a szinkron folyamat időpontjában, már nem abban a státuszban volt amit az összerendeléseknél megadtunk. (például: Barion,SimplePay)
3.2. Termék feltöltés
- Új termék nem töltődik fel
Abban az esetben ha az újonnan létrehozott termékünk nem töltődik fel a webáruházba, akkor első körben azt ellenőrizzük, hogy az admin felületre feltöltődött e.
Amennyiben az admin felületen megjelenik, ellenőrizze, hogy az engedélyezett jelölő be van e pipálva az adott terméknél, valamint be van e sorolva a termék kategóriába.
Illetve az engedélyezett jelölő és a kategória küldésre kerül e a termék feltöltés folyamatban.
Ha igen, akkor a ShopRenter-el szükséges egyeztetni.
- Meglévő termék módosítása/frissítése
Abban az esetben, ha a terméknél elvégzett módosítás, akkor ellenőrizni kell, hogy az adott paraméter küldésre kerül e a Termék szinkron beállítások/termék feltöltés menüpontban.
Ha ezek után sem frissülne az adat akkor futtassanak egy teljes szinkront, vagy az adott termék adatlapjáról indítsanak egy szinkront.
Amennyiben így sem frissülnek az adatok, akkor futtasson egy Termék adatok párosítását termékkód alapján a termék adatlapján belül, majd ezután próbálja meg újból a szinkronizálást.
Ha a módosítás/frissítés az admin felületre felkerül, de a webáruházban nem frissül, abban az esetben a ShopRenter felé kell jelezni az esetet!
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani