Aktiválási/deaktiválási műveletek és szinkron folyamatok beállítása

Módosítva ekkor Fri, 16 Máj ekkor: 1:40 DU

A következő beállítások segítséget nyújtanak a modul beüzemeléséhez, a termékszám hozzáadásával kezdve az integrációs beállítások megadásán át a deaktiválásig és a régi ShopRenteres folyamatok átemeléséig.  

  

Migrálás előtt mindenképpen készítsenek biztonsági mentést a Shoprenterből és az Ügyviteli rendszerből. Ez elengedhetetlen az adatbiztonság és a működés folyamatosságának megőrzése érdekében. A mentés megelőzi az adatvesztést, segít a migrációs problémák esetén az adathelyreállításban. Biztosítja, hogy a vállalkozás zavartalanul folytathassa tevékenységét, még váratlan problémák esetén is.  

  

Amennyiben az integrációban beköthető Shoprenteren kívül rendelkeznek más szinkronfolyamattal is, abban az esetben a megszokott módon kezelhetőek ezen folyamatok. Fontos, hogy ezesetben az új folyamatra felvezetett Shoprenteres URL-eket a többi folyamatból a szakértő kollegáinknak szükséges deaktiválnia, hogy a szinkronizáció zavartalanuk működjön a továbbiakban. 

1. Modul aktiválása termékszámmal

A ShopRenter webszinkron modult termékszámmal lehetséges aktiválni, amit a vásárlás után e-mailben küldünk meg a vevő részére. A termékszámot a programon belül a Karbantartás/Termékszámok menüben lehet aktiválni, a Hozzáadás gomb használatával.




2. Új webshop integráció hozzáadása


A termékszám hozzáadását követően a Karbantartás/Beállítások legörgetésével megtaláljuk a Webáruház beállítások menüpontot.  

 

A Webáruház beállításokon belül kell hozzáadnunk a ShopRenter webáruház integrációt a mező végén található + gomb segítségével. Itt kell megadjuk a webáruházunk megnevezését és típusát.  

   

 

3. Integrációs adatok megadása

Miután rögzítettük a webáruház nevét és kiválasztottuk annak típusát, minden további beállítási lehetőség szerkeszthető lesz, mint például az integrációs adatok megadása. Ezt a blokkot a ShopRenter admin felületén kapott adatokkal szükséges feltölteni, így tud létrejönni a kommunikáció a program és a webfelület között.  


 

 

4. Integráció aktiválása/deaktiválása

A webshop integráció csak akkor élesedik, ha aktiváljuk a fenti képen látható checkbox segítségével. Ugyanezzel a módszerrel deaktiválni is tudjuk, ha az Aktív jelölőből kivesszük a pipát.  

5. Több webshop integráció hozzáadása

Lehetőség van több webshop integráció hozzáadásához is, ugyanúgy, ahogy az elsőt létrehoztuk, csak a Webshop mező végén található + jelet kell használjuk és létre is tudjuk hozni a következő webáruház integrációnkat.  



6. Hozzáadott webshop integráció törlése



Amennyiben a továbbiakban nem szeretnénk használni az integrációt, mert például megszűnik a webshop, törölni is tudjuk azt a programon belül. Ehhez a Webáruház mező végén található X jel használata szükséges.  


7. Régi szinkronbeállítások átvétele


Tekintettel arra, hogy a jelen dokumentációba foglalt funkciók létrejötte előtt az Ügyvitel programot különböző módon lehetett összekötni a ShopRenter felületével, előfordulhat az is, hogy egy Ügyvitel adatbázisban még a régi megoldás van használatban, amit a frissítéssel át tudunk emelni az új integrációba. A beállítások nagy része automatikus, így a felhasználónak nem kell sok időt rászánni az átállásra. Lentebb foglaljuk össze az ehhez kapcsolódó tudnivalókat, illetve beállításokat.  

  

Amennyiben az ügyvitelből szeretné kezelni az árak frissítését, akkor a csak a webshopon kezelt árak megőrzése érdekében, kérjük, hogy mielőtt bármilyen árváltoztatást végezne a programban, először töltse fel a webshopon kezelt árakat a programba. Ezzel biztosítható, hogy a legfrissebb és pontos árak kerüljenek kezelésre, és elkerülhető az esetleges adatvesztés vagy pontatlanság. Az árak feltöltése egyszerűen elvégezhető a termékimportálással.  

  • Beállítások átvételének indítása 
  • Webshop integráció/Webshop integrációs beállítások a fentebb leírt integrációs adatok megadása után használható a Régi szinkronbeállítások átvétele gomb  

  

      ennek megnyomásánál egy megerősítő ablak ugrik fel a következő szöveggel: „Kívánja a kiválasztott                    integráció esetében alkalmazni a régi webáruház összekötés beállításait?”  

                                    

Igen válasz esetén a lenti beállítások automatikusan alkalmazásra kerülnek  

Nem válasz esetén nem futnak le ezek az automatizmusok  



  • Szinkron folyamat beállítások
  • Rendelés letöltés folyamat automatikusan aktivált állapotba kerül
  • Termék feltöltés folyamat automatikusan aktiválásra kerül 
  •  Termék feltöltés régi típusú szinkron alapján  
  •  régi beállítások átvétele esetén automatikusan aktív állapotba kerül  
  • más esetben csak akkor aktiválható, amennyiben a termék feltöltés folyamat is aktív  
  • amennyiben aktív, akkor a termék adatok közül az alábbiak nem kerülnek szinkronizálásra termék feltöltésénél:  

- Vonalkód  

- Fizikai tulajdonságok (súly, szélesség, magasság, mélység)  

- További képek (csak az alapértelmezett kerüljön szinkronizálásra) 

  • Szinkronizálásra kerülő árak


Amennyiben élünk azzal a lehetőséggel, hogy a régi szinkronbeállításokat áthozzuk az új integrációba, a program megkérdezi, hogy az árkezelés átmozgatása miképpen történjen. 



  1. Alapértelmezett ár – A régi integrációban a Normál ár mezőben kiválasztott árszabály kerül beállításra  
  2. Szinkronizálandó árak – A Kedvezményes ár mezőkben kijelölt árszabály aktiválódik (csak akkor, amennyiben eltér, a Normál ártól 
  3. Termék feltöltésnél csak raktár és áradatok szinkronja lesz aktív állapotban
  4.  Árak feltöltésénél ügyfél kategóriák figyelmen kívül hagyása: a beállítások átvétele után automatikusan aktív lesz  



Egyéb beállítások  

    • Teljes raktárkészlet szinkronizálása
      • kiegészítettük egy legördülő menüvel a beállítást, melyben a raktár összerendelésekhez hasonlóan megadható, hogy melyik ShopRenter raktárba kerüljön a teljes készlet felküldésre
      • amennyiben a régi integrációs beállításoknál nem volt kiválasztott raktár, akkor ez a jelölő automatikusan aktiválásra kerül
    • Vevői rendelés tömbök – Amennyiben a régi integrációs felületen volt kiválasztva tömb, akkor az automatikusan aktiválódik az új integrációs felületen is.
  • Összerendelések
    • Rendelés státusz összerendelések – csak a Függőben lévő státusz lesz aktív
    • Termék kategória összerendelések – pontos név egyezés esetén a rendszer automatikusan elvégzi a párosításokat, viszont tekintettel arra, hogy a rendszer nem egyedi azonosítóként kezeli a kategória nevét, előfordulhat, hogy több ugyanolyan nevű kategória is szerepel a programban, vagy a weben. Ilyen esetben az összerendelés nem történik meg, erről a szinkron naplóba bejegyzést rögzítünk
    • Ügyfél kategória összerendelések – pontos név egyezés esetén a rendszer automatikusan elvégzi a párosításokat
  • Termék adatlap
    • Megjegyzés mező értéke automatikusan átkerül a WebShop adatok/Rövid ismertető magyar nyelvű fülére.
    • Azon termékek esetében, ahol a Webáruházas jelölő miatt aktiválásra kerül a szinkron az új integráción, automatikusan aktiválódik az Engedélyezett termék checkbox is.



Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani