A következő beállítások segítséget nyújtanak a modul beüzemeléséhez, a termékszám hozzáadásával kezdve az integrációs beállítások megadásán át a deaktiválásig és a régi ShopRenteres folyamatok átemeléséig.
Migrálás előtt mindenképpen készítsenek biztonsági mentést a Shoprenterből és az Ügyviteli rendszerből. Ez elengedhetetlen az adatbiztonság és a működés folyamatosságának megőrzése érdekében. A mentés megelőzi az adatvesztést, segít a migrációs problémák esetén az adathelyreállításban. Biztosítja, hogy a vállalkozás zavartalanul folytathassa tevékenységét, még váratlan problémák esetén is.
Amennyiben az integrációban beköthető Shoprenteren kívül rendelkeznek más szinkronfolyamattal is, abban az esetben a megszokott módon kezelhetőek ezen folyamatok. Fontos, hogy ezesetben az új folyamatra felvezetett Shoprenteres URL-eket a többi folyamatból a szakértő kollegáinknak szükséges deaktiválnia, hogy a szinkronizáció zavartalanuk működjön a továbbiakban.
1. Modul aktiválása termékszámmal
A ShopRenter webszinkron modult termékszámmal lehetséges aktiválni, amit a vásárlás után e-mailben küldünk meg a vevő részére. A termékszámot a programon belül a Karbantartás/Termékszámok menüben lehet aktiválni, a Hozzáadás gomb használatával.
2. Új webshop integráció hozzáadása
A termékszám hozzáadását követően a Karbantartás/Beállítások legörgetésével megtaláljuk a Webáruház beállítások menüpontot.
A Webáruház beállításokon belül kell hozzáadnunk a ShopRenter webáruház integrációt a mező végén található + gomb segítségével. Itt kell megadjuk a webáruházunk megnevezését és típusát.
3. Integrációs adatok megadása
Miután rögzítettük a webáruház nevét és kiválasztottuk annak típusát, minden további beállítási lehetőség szerkeszthető lesz, mint például az integrációs adatok megadása. Ezt a blokkot a ShopRenter admin felületén kapott adatokkal szükséges feltölteni, így tud létrejönni a kommunikáció a program és a webfelület között.
4. Integráció aktiválása/deaktiválása
A webshop integráció csak akkor élesedik, ha aktiváljuk a fenti képen látható checkbox segítségével. Ugyanezzel a módszerrel deaktiválni is tudjuk, ha az Aktív jelölőből kivesszük a pipát.
5. Több webshop integráció hozzáadása
Lehetőség van több webshop integráció hozzáadásához is, ugyanúgy, ahogy az elsőt létrehoztuk, csak a Webshop mező végén található + jelet kell használjuk és létre is tudjuk hozni a következő webáruház integrációnkat.
6. Hozzáadott webshop integráció törlése
Amennyiben a továbbiakban nem szeretnénk használni az integrációt, mert például megszűnik a webshop, törölni is tudjuk azt a programon belül. Ehhez a Webáruház mező végén található X jel használata szükséges.
7. Régi szinkronbeállítások átvétele
Tekintettel arra, hogy a jelen dokumentációba foglalt funkciók létrejötte előtt az Ügyvitel programot különböző módon lehetett összekötni a ShopRenter felületével, előfordulhat az is, hogy egy Ügyvitel adatbázisban még a régi megoldás van használatban, amit a frissítéssel át tudunk emelni az új integrációba. A beállítások nagy része automatikus, így a felhasználónak nem kell sok időt rászánni az átállásra. Lentebb foglaljuk össze az ehhez kapcsolódó tudnivalókat, illetve beállításokat.
Amennyiben az ügyvitelből szeretné kezelni az árak frissítését, akkor a csak a webshopon kezelt árak megőrzése érdekében, kérjük, hogy mielőtt bármilyen árváltoztatást végezne a programban, először töltse fel a webshopon kezelt árakat a programba. Ezzel biztosítható, hogy a legfrissebb és pontos árak kerüljenek kezelésre, és elkerülhető az esetleges adatvesztés vagy pontatlanság. Az árak feltöltése egyszerűen elvégezhető a termékimportálással.
- Beállítások átvételének indítása
- Webshop integráció/Webshop integrációs beállítások a fentebb leírt integrációs adatok megadása után használható a Régi szinkronbeállítások átvétele gomb
ennek megnyomásánál egy megerősítő ablak ugrik fel a következő szöveggel: „Kívánja a kiválasztott integráció esetében alkalmazni a régi webáruház összekötés beállításait?”
Igen válasz esetén a lenti beállítások automatikusan alkalmazásra kerülnek
Nem válasz esetén nem futnak le ezek az automatizmusok
- Szinkron folyamat beállítások
- Rendelés letöltés folyamat automatikusan aktivált állapotba kerül
- Termék feltöltés folyamat automatikusan aktiválásra kerül
- Termék feltöltés régi típusú szinkron alapján
- régi beállítások átvétele esetén automatikusan aktív állapotba kerül
- más esetben csak akkor aktiválható, amennyiben a termék feltöltés folyamat is aktív
- amennyiben aktív, akkor a termék adatok közül az alábbiak nem kerülnek szinkronizálásra termék feltöltésénél:
- Vonalkód
- Fizikai tulajdonságok (súly, szélesség, magasság, mélység)
- További képek (csak az alapértelmezett kerüljön szinkronizálásra)
- Szinkronizálásra kerülő árak
Amennyiben élünk azzal a lehetőséggel, hogy a régi szinkronbeállításokat áthozzuk az új integrációba, a program megkérdezi, hogy az árkezelés átmozgatása miképpen történjen.
- Alapértelmezett ár – A régi integrációban a Normál ár mezőben kiválasztott árszabály kerül beállításra
- Szinkronizálandó árak – A Kedvezményes ár mezőkben kijelölt árszabály aktiválódik (csak akkor, amennyiben eltér, a Normál ártól)
- Termék feltöltésnél csak raktár és áradatok szinkronja lesz aktív állapotban
- Árak feltöltésénél ügyfél kategóriák figyelmen kívül hagyása: a beállítások átvétele után automatikusan aktív lesz
Egyéb beállítások
- Teljes raktárkészlet szinkronizálása
- kiegészítettük egy legördülő menüvel a beállítást, melyben a raktár összerendelésekhez hasonlóan megadható, hogy melyik ShopRenter raktárba kerüljön a teljes készlet felküldésre
- amennyiben a régi integrációs beállításoknál nem volt kiválasztott raktár, akkor ez a jelölő automatikusan aktiválásra kerül
- Vevői rendelés tömbök – Amennyiben a régi integrációs felületen volt kiválasztva tömb, akkor az automatikusan aktiválódik az új integrációs felületen is.
- Összerendelések
- Rendelés státusz összerendelések – csak a Függőben lévő státusz lesz aktív
- Termék kategória összerendelések – pontos név egyezés esetén a rendszer automatikusan elvégzi a párosításokat, viszont tekintettel arra, hogy a rendszer nem egyedi azonosítóként kezeli a kategória nevét, előfordulhat, hogy több ugyanolyan nevű kategória is szerepel a programban, vagy a weben. Ilyen esetben az összerendelés nem történik meg, erről a szinkron naplóba bejegyzést rögzítünk
- Ügyfél kategória összerendelések – pontos név egyezés esetén a rendszer automatikusan elvégzi a párosításokat
- Termék adatlap
- Megjegyzés mező értéke automatikusan átkerül a WebShop adatok/Rövid ismertető magyar nyelvű fülére.
- Azon termékek esetében, ahol a Webáruházas jelölő miatt aktiválásra kerül a szinkron az új integráción, automatikusan aktiválódik az Engedélyezett termék checkbox is.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani