Az Összerendelések blokk arra szolgál, hogy a különböző szinkronizálni kívánt adatokat összeegyeztessük a két felületen, tehát az Ügyvitel programban, és a ShopRenter webfelületén. Itt található minden adat, amit szinkronizálni tudunk és beállítható felhasználó szinten is. Ezek a beállítások akkor lehetnek hasznosak, ha például már van adatokkal (termékekkel, kategóriákkal, fizetési módokkal, Áfa kulcsokkal) feltöltött webáruházunk, ezeket pedig nem szeretnénk felülírni az Ügyvitel programba rögzített adatokkal, viszont van azokhoz kapcsolható törzsadat a programban. Nem csupán az összerendeléseket tudjuk itt elvégezni, adott esetben megadhatjuk azt is, hogy például a termék szinkronizálásra kerüljön-e, vagy sem. Lentebb ezeket a lehetőségeket vesszük sorra.
1. Szinkronizálandó termékek
Ebben a menüpontban megtaláljuk a programban rögzített összes aktív termékünket.
A lista exportálható és importálható, így tömegesen is tudjuk módosítani az adatokat.
- Feltöltendő – Szinkronizálódjon-e a termék vagy sem.
- Engedélyezett – SR oldalon az engedélyezett jelölő állítására szolgál.
- Áfa kulcs – megadható, hogy milyen áfa kulcs legyen a termékhez beállítva.
- Ingyenesen szállítható – SR oldalon az ingyenesen szállítható jelölő állítására szolgál
Ezenkívül importtal módosítható és megadható a Legkisebb és Legnagyobb rendelhető mennyiség, valamint az Ismertető és Rövid ismertető.
A feltöltendő jelölővel a termék feltöltésre kerül az admin felületre, de ettől a webáruházban nem lesz látható/rendelhető.
Ahhoz, hogy a webáruház felületén is elérhető legyen az Engedélyezett jelölőt is aktiválni kell.
Minden ilyen checkboxot tartalmazó oszlop nevére, ha jobb egérgombbal kattintunk, be tudjuk jelölni az összes, az oszlop alatt szereplő checkboxot, vagy ki tudjuk kapcsolni az összes jelölést. Hasznos funkció, ha például sok termékünk van, és mindegyiket fel szeretnénk tölteni a webáruházba.
Ezeket az adatokat egyébként magán a termék adatlapon is lehetőség van bejelölni, a WebShop adatok fül alatt.
Amennyiben egy terméket a későbbiekben a weben le szeretnénk tiltani, akkor elsőnek az engedélyezett jelölőből kell a pipát kivenni szinkronizálni (teljes szinkron), majd a feltöltendő jelölőt is ki kell kattintani, és újból szinkronizálni.
Valamint a terméket mindenképp be kell sorolnunk egy kategóriába ahhoz, hogy az a weboldalon is megjelenítésre kerüljön.
Az Ismertető a weboldalon a terméket megnyitva a leírás mezőbe fog bekerülni:
A rövid ismertető a villámnézetnél fog megjelenni:
2. Szinkronizálandó ügyfelek
Itt megtalálható a programban lévő összes, jelenleg aktív ügyfelünk. A lista exportálható és importálható.
Manuálisan jelölhető a Feltöltendő és az Engedélyezett jelölő.
Ezeken az adatokon kívül kiexportálható a Webshop regisztrációs email/ Vásárlói csoport.
Importálni csak a Feltöltendő/Engedélyezett/vásárlói csoport/ Webshop regisztrációs email/ Webshop regisztrációs jelszó mezőt van lehetőség.
Az alábbi menüpont abban segít, hogy automatikusan kitöltésre kerüljön az összes feltöltendő ügyfélnél a webshop regisztrációs email mező, a már az ügyfélnél megadott alapértelmezett email címmel.
Ezt az ügyfelek listájában is el lehet végezni az alábbi menüpontban, a már rögzített és webáruházasnak jelölt ügyfeleknél:
Új ügyfél rögzítésénél az ügyféladatlapon, a WebShop adatok fül alatt van lehetőség megadni/módosítani ezeket az adatokat.
Amennyiben a Kulcs-Soft-ban hozzuk létre az új ügyfelet, és mi szeretnénk neki regisztrálni a webshopra, akkor itt minden adatot ki kell választanunk/töltenünk. A jelszót is nekünk kell megadni!
3. Nyelvi összerendelések
A nyelvi összerendeléseknél elsőnek szinkronizáljuk be a ShopRenter felületéről a nyelveket, a szinkron gombra kattintva, majd párosítsuk össze a nyelveket.
Ezt a beállítást a mindenképp meg kell tenni, a megfelelő szinkronizáció érdekében.
Amennyiben nem magyar nyelven szeretnénk futtatni a webáruházat, így lesz lehetőségünk az adatok megfelelő nyelven történő feltöltésére. A magyar, angol és német nyelvek automatikusan összerendelésre kerülnek, amennyiben ShopRenter oldalon azok alapértelmezett elnevezése nem került módosításra.
4. Áfa összerendelések
Elsőnek szükséges a szinkronizálás gombbal a ShopRenterből beszinkronizálni az ott található áfa kulcsokat, majd a programban találhatókkal összepárosítani.
Amennyiben ezt nem tesszük meg, a rendelések elakadnak.
5. Rendelés státusz összerendelések
Itt állíthatjuk be, hogy melyek azok a rendelés státuszok, amiket figyelnie kell a szinkronnak rendelés letöltés során és melyek azok, amelyekhez automatikusan számlát kell készítenie a programnak.
Elsőnek szinkronizáljuk be a ShopRenter felületéről az ott található rendelés státuszokat, hogy össze tudjuk párosítani a folyamatokat.
- Letöltésnél kezelendő: Ahol ez a pipa aktív, abban a státuszban szereplő rendelések letöltésre kerülnek a ShopRenter-ről a Kulcs-Soft-ba, a rendelés letöltés folyamat során.
- Frissítésnél kezelendő: A beállítás arra szolgál, hogy amennyiben egy rendelés megkapja az adott státuszt a ShopRenter felületén, akkor a rendelés letöltés folyamat során ennek a rendelésnek az Ügyviteles párjánál a Webshop rendelés állapot mezőt frissítjük. Ennek segítségével a rendelés státusz változások lekövetése az Ügyvitelben is lehetségessé válik.
Automatikus számla kiállítása: Azon státusz esetében, ahol ez a beállítás aktív, az Ügyvitel megpróbál az automatikus számlázási beállítások alapján számlát készíteni azon rendelésekből, amelyek ShopRenter oldalon megkapják az adott rendelés státuszt. Érdemes a Frissítésnél kezelendő jelölővel együtt használni, hiszen az Ügyvitel csak akkor kapja meg a státuszváltozásról az információt, ha az adott státusznál ez a beállítás is aktív.
Csak egy státuszhoz van lehetőség beállítani az automatikus számla kiállításának lehetőségét.
Programon belül az automatikus számlázáshoz kapcsolódó az alábbi menüpontban is szükséges elvégezni a beállításokat: Karbantartás/Beállítások/Rendszerbeállítások/Automatikus bizonylatolás.
Amit itt bejelölnek, arra a program számla kiállításakor rá fog ellenőrizni.
Ügyviteles rendelés állapot feltöltésnél: Ez a beállítás a rendelés státusz visszajelzésben segít a ShopRenter irányába. Amennyiben az Ügyvitel oldalon megkapja a kiválasztott rendelés állapotot egy rendelés, akkor az státuszváltoztatást fog eredményezni a következő szinkron során ShopRenter oldalon is. (pl.: amennyiben a Feldolgozás alatt SR státuszhoz hozzárendelem a Nyitott ügyvitel rendelés állapotot, akkor minden rendelés, amit sikeresen berögzítettünk nyitott állapottal egy rendelés letöltés folyamat során, az automatikusan visszajelzést küld a ShopRenternek és ott Feldolgozás alatt státuszúra állítja ezeket). Ez a fenti példával élve használható response folyamatkén, viszont az egyéb státuszváltozások is lekövethetők vele (pl.: ha szállítva, rontva, stb.. állapotba kerül a rendelésünk Ügyvitelben, akkor is módosítson státuszt SR oldalon). Azért szükséges response folyamatot beállítani, azaz olyan státuszt visszaküldeni a ShopRenter felé amit már nem adunk meg letöltendő állapotnak, mert a szinkron minden olyan rendelésre ráellenőriz, amit mi letöltendőnek állítottunk be. Amennyiben a rendelések nem kapnak visszajelzést a ShopRenter-ben, és olyan státuszban maradnak, amit letöltendőnek állítottunk be, akkor minden szinkronnál rá fog ellenőrizni a rendszer, bár nem fogja ismételten letölteni, de lassítani fogja a folyamatokat.
Nézzünk erre egy példát. Úgy állítottam be a rendszert, hogy olyan rendeléseket töltsön le, amelyeknek a ShopRenterben a státuszuk “Függőben lévő”. Ezt beállítottam, hogy letöltésnél kezelje a program.
Ebben az esetben, ha készül egy rendelés a webáruházban “Függőben lévő” státusszal, a következő szinkron le fogja tölteni a programba, mint új nyitott rendelés. A további beállítások pedig arról gondoskodnak, hogy ha a webáruház admin felületén megváltoztatom ennek a rendelésnek a státuszát “Teljesített” státuszra, akkor a következő szinkron során készül el a számla a rendelésből.
Természetesen ez csak egy példa, nem feltétlenül így szükséges használni ezt a lehetőséget. Beállíthatjuk azt is például, hogy a “Függőben lévő” státuszos rendelésekhez már akkor készüljön számla, amikor bekerülnek a programba.
Minden attól függ, hogy mit állítunk be letöltésnél és frissítésnél kezelendőnek, illetve beállítjuk-e, hogy készüljön hozzá automatikus számla, vagy sem.
A programban szereplő vevői rendelés bizonylatok listája kiegészítésre került a fejlesztés következtében. Nyilván tudjuk tartani például, hogy mely rendelésekhez készült automatikus számla, illetve azt is, hogy mi a rendelés státusz a webáruházban.
Mint látható, előfordulhat, hogy az automatikus számlázás meghiúsul. Ez akkor történhet így, ha a fent említett rendszerbeállítások bekapcsolása megszakítja a bizonylat kiállítását.
A program tájékoztat arról, hogy miért nem sikerült a bizonylat kiállítása. Erről a rendelés bizonylatok listájának alsó betekintőjében szereplő Automatikus számlázás fül alatt tájékozódhatunk.
Sikeres automatikus számázás esetén természetesen a bizonylatkapcsolat is létrejön, a vevői rendelés pedig “Teljesített” státuszba kerül, a rajta szereplő termékek foglalása megszűnik, a készletről a mennyiség kiadásra kerül.
6. Fizetési mód összerendelések
Az Ügyvitel program Karbantartás/Törzsadatok/Pénzügy/Fizetési mód menüben található fizetési módokat tudjuk összerendelni a weben található fizetési módokkal. Szintén a bal felső sarokban található „Szinkronizálás” lehetőséggel tudjuk feltölteni a „Webshop fizetési mód” oszlopokat adatokkal, ami után ki is kell választanunk azokat a megfelelő fizetési mód mellé.
7. Szállítási mód - Szolgáltatás összerendelések
Itt a programba berögzített szolgáltatások listája látható. Ezekhez a szolgáltatásokhoz tudjuk hozzárendelni a webáruházban nyilvántartott szállítási módokat. Az ablak bal felső sarkában található egy „Szinkronizálás” lehetőség, amivel a „Webshop szállítási mód” oszlop legördülő menüjébe bekerülnek a webshop felületen található szállítási módok.
Amennyiben szeretné a bizonylatra feltüntetni a Shoprenterben kiválasztott pontos megnevezését a szállítási módnak, például csomagpontok esetén a pontos megnevezését, akkor az alábbi jelölőt használhatja.
Egy Kulcs-Soft-os szállítási módhoz, több ShopRenter-es szállítási mód hozzárendelhető, így érdemes a programban gyűjtő néven kezelni a szolgáltatásokat.
8. Fizetési mód – Szolgáltatás összerendelések
Ahogyan a Szállítási mód-szolgáltatás összerendelés esetén itt is megadható, ha a fizetési módnak van beállított költsége, pl. Utánvétnek díja van, akkor összerendelhető ez a programban egy szolgáltatással, mely a bizonylaton egy tételsorban összeggel jeleníthető meg.
Beállítható, hogy a szolgáltatás neve jelenjen meg a bizonylaton, vagy a webáruházban kiválasztott fizetési mód.
Egy Kulcs-Soft-os fizetési módhoz, több ShopRenter-es fizetési mód hozzárendelhető, így érdemes a programban gyűjtő néven kezelni a szolgáltatásokat.
9. Termék kategória összerendelések
Van lehetőség arra is, hogy az Ügyvitel programba rögzített termék kategóriákat összerendeljük a ShopRenter felületén létrehozott kategóriákkal, amiben szintén segítségünkre van a „Szinkronizálás” gomb. Amennyiben a webáruház még nem tartalmaz adatokat, ez a lépés kihagyható, de csak abban az esetben, ha a kategóriákat feltöltésre jelöljük ezen menüpontban. Így a webáruház szinkront követően automatikusan kitöltésre kerülnek az itt található összerendelések.
10. Ügyfél kategória összerendelések
Ebben a menüpontban a két felület ügyfelekre vonatkozó kategóriáit tudjuk összerendelni, ugyanazzal a metódussal, mint ahogy a termékek esetében csináltuk.
11. Raktár összrendelések
Ebben a menüpontban az Ügyvitel programba rögzített raktárakat tudjuk összerendelni a ShopRenter felületén nyilvántartott raktárakkal. Ez az lehetőség csak akkor él, ha az Egyéb beállítások blokkban nem aktív a „Teljes raktárkészlet szinkronizálása” opció.
A Webshop raktár oszlopban legördülő menüben tudjuk összerendelni a raktárakat.
Abban az esetben, ha ugyanaz a webshop raktár van beállítva több raktárra, akkor az Ügyvitelben szereplő raktárak készlete összeadódik és ez az összesített készlet kerül feltöltésre a webshopos raktárakba.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani