Online számla bizonylatok

Módosítva ekkor Wed, 6 Nov, 2024 ekkor: 3:09 DU

Online számla bizonylatok listájára utolsó beküldés dátuma

Az Online számla bizonylatok listáján megjelenítésre került az adatszolgáltatások utolsó beküldési dátuma.


Online számla utolsó beküldés dátuma

A mező értéke megmutatja, hogy az Ügyvitel szoftver mikor próbálkozott utoljára a NAV felé történő adatszolgáltatással az adott tételnél.


Online számla bizonylatok listáján nyugtázási lehetőség

Az új funkciónak köszönhetően megoldásra került a NAV Online Számla rendszerébe történt sikertelen adatszolgáltatási kísérletek „lezárási” lehetősége.

Kiemelten fontos, hogy a sikertelen adatszolgáltatásokat a szoftver továbbra is megpróbálja újra küldeni. Ha közben esetlegesen kézi feltöltés történt és az Ügyvitel nem tudja lekérdezni ennek tényét (mert például egy nem megfelelő vírusirtó, tűzfal, vagy egyéb hálózati beállításnak köszönhetően nem sikerült a kommunikációs kapcsolat kialakítása a NAV szerverével), akkor a tétel sikertelen állapotban „ragadhat”. Emiatt fordulhat elő, hogy a főoldalon az alábbi jelzés látható olyan adatszolgáltatásoknál, amelyek valójában már kézi feltöltés segítségével bekerültek az Online Számla rendszerébe:


Főoldali sikertelen adatszolgáltatás jelölő


Fontos, hogy csak a 6 napnál régebbi sikertelen adatszolgáltatások hagyhatók jóvá! Csak akkor célszerű a művelet végrehajtása, ha teljes mértékben megbizonyosodtunk arról, hogy valóban fent van a NAV rendszerében.

A kézi jóváhagyás az alábbi menüpontból indítható:


Kézi jóváhagyás

Minden esetben kötelező megadni egy indoklást (többszörös kijelölés esetén minden tételre végrehajtódik):


Jóváhagyás indoklása


Az indoklás megadása után az adatszolgáltatás állapota átáll „Manuálisan jóváhagyott” -ra. A sor színezése nem változik, hogy a későbbiekben is elkülönítetten lehessen látni, hogy melyekkel volt probléma, ellenben az állapotjelző ikon már nem fogja figyelembe venni:


Főoldali sikeres adatszolgáltatás jelölő

A kézi jóváhagyás oka letárolódik és visszaolvasható az adatszolgáltatásra duplán kattintva, illetve az eredetileg a sikertelenséget okozó üzenet is megmarad.


Módosítások oka


Ügyvitelben NAV Online Számla szerver státusz visszajelzés


A NAV Online Számla szerverének sorozatos leállásai miatt beépítésre került a szoftverbe egy plusz tájékoztató felület. Ennek köszönhetően már nem csak a 100.000 Ft áthárított adót tartalmazó számlák rögzítésekor jön fel a figyelmeztető üzenet, miszerint a NAV szerver nem elérhető, hanem a Kezdőlapon az „Első lépések” ablakban is. Az ablak öt perces ciklusokban frissül és amint nem elérhető a NAV, átvált a tájékoztató üzenetre.

Célszerű tehát visszakapcsolni a megjelenítését, amennyiben bezárásra került. Ez a Kezdőlapon egy jobb kattintásra, illetve a Böngésző / Első lépések menüpontot kiválasztva tehető meg.


Első lépések ablak visszakapcsolása


NAV Online számla bizonylatok listáján listanézet beállítási lehetőségek

NAV Online számla bizonylatok listán bevezetésre került a listanézet beállítások opció.


adatszolgáltatás listán listanézet beállítás

A menüpontban a „standard” listákon is elérhető műveletekre van lehetőség. Ilyen többek között az alapértelmezett listanézet visszaállítási lehetőség, vagy a különböző nézetek mentése.


adatszolgáltatás listán listanézet beállítás 2


Új számla adatszolgáltatás státusz bevezetése

Kimenő számla adatszolgáltatásban a NAV által bevezetett „INFO” típusú üzenetek jelölése megváltozott a szoftverben. Az adatszolgáltatás ebben az esetben sikeres, viszont a NAV megjegyzéssel / javaslatokkal látja el, amelyre számla kiállítás közben figyelni kell.

Az „INFO” típusú üzenetek a továbbiakban nem „WARN”-ként, vagyis „Hibás”-ként, hanem sikeresként rögzülnek. Az Online számla bizonylatok listáján bevezetésre került egy új mezőt: „NAV információval megjelölt„. Az adatszolgáltatáshoz tartozó üzenet dupla kattintás után megtekinthető.


NAV

A lista szűrő feltételei között is megtalálható, így könnyen lekérhetők azok a tételek, amelyek ilyen típusú üzenettel vannak ellátva.


Szállítói bankszámlaszám adatszolgáltatása

A NAV által kiadott tájékoztató alapján az Online Számla interfész 3.17-es verziójában bevezetésre fognak kerülni új „WARN”, illetve „INFO” típusú hibaüzenetek. Ezek közül az egyik azért fog jelzést küldeni, ha a fizetési mód átutalás („TRANSFER”) és nem került beküldésre az eladó bankszámlaszáma. Ezeket a figyelmeztetéseket megelőzendő, már a mostani szoftver verziónkban megvalósításra került a szállítói bankszámlaszám adatszolgáltatásban való szerepeltetése.

Amennyiben a „INCORRECT_HEAD_DATA_SUPPLIER_BANKACCOUNT_MISSING” üzenetet kapja az adatszolgáltatásról, nincs más teendője, mint a rendszer beállításokban megadni a bankszámlaszámát, illetve a számla sablonon a „Saját profil” részben felvezetni a megfelelő elemet. Ezek név szerint a <BANKSZAMLASZAM>, illetve a <BANKSZAMLA_BLOKK> makrók lehetnek.


bankszámlaszám saját profilon

Mivel a NAV rendszerébe egy számlaszám küldhető be, ezért a működés: Ha egy bankszámlaszám van, akkor a <BANKSZAMLASZAM> makrón keresztül ez kerül beküldésre, ha több van, akkor a <BANKSZAMLA_BLOKK>-ból sorrendben az első.

Abban az esetben kerülnek beküldésre a bankszámlaszámok, amennyiben a formátum az alábbi módokkal pontosan megegyezik:

XXXXXXXX-XXXXXXXX

XXXXXXXX-XXXXXXXX-XXXXXXXX

Szállítói bankszámlaszám beállítása – videó bemutató:


Bankszámlaszám kezeléssel kapcsolatos PDF formátum a csatolmányban érhető el.

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani