Új bankbizonylat az Új gyorsmenüből vagy a Pénzügy menüből indulva, a Bankbizonylatok listájánál rögzíthető, az Új bankbizonylat ikonra történő kattintással.
![]() | ![]() |
A rögzítés előtt – amennyiben a bankszámlák törzsében több bankszámlát is rögzítettünk – válasszuk ki, hogy melyik bankszámlához szeretnénk felvinni a bizonylatot.
![]() | ![]() |
A fejlécadatok közt megtalálható tájékoztató jelleggel a Pénznem, Nyitó, valamint Záró egyenleg. A Bizonylatszám megadása kötelező. Az Elvárt záró egyenleg segítséget nyújt az ellenőrzésben, ugyanis mentéskor összehasonlításra kerül a tételek alapján kiszámolt Záró egyenleg és az Elvárt záró egyenleg összege.
![]() | ![]() |
A Kelte dátum a bankbizonylat dátumát, az Időszak pedig a tételekben szereplő Kelte dátumok intervallumát kell, hogy tartalmazza.
A Projekt, Részlegszám és Munkaszám mind bizonylatkiállítás során, mind pedig a későbbiekben beállítható.
![]() | ![]() |
A tételek rögzítésekor a törzsadatok közt felvitt Jogcímek és Szövegek közül válogathatunk. Minden tételhez megadható Kelte dátum és Ügyfél.
A bizonylatok kiállításakor, olyan számlák tallózhatóak be a Hivatkozási szám mezőben, amelyekhez még nem rendeltünk kiegyenlítő bizonylatot. Amennyiben a Hivatkozási szám mezőben választottuk ki a kipontozandó bizonylatot, az Ügyfél mező automatikusan töltődik ki. Természetesen a mezőbe manuálisan is beírható hivatkozási szám.
Az Összeg mezőbe a tételhez tartozó pénzmozgás összege kerül. Terhelés esetén negatív számot, jóváírás esetén pozitív összeget kell megadnunk. Amennyiben számlát választottunk ki a Hivatkozási szám mező segítségével, meg kell adnunk a Kipontozás összegét is az ilyen esetben megjelenő adatlapon. Devizás pénzmozgások esetén az Árfolyam is megadható.
![]() | ![]() |
Lehetőség van a tételek külső állományból történő importálására is. A kiválasztható bankok által készített, fájl formátumú kivonatok tételsorai, egy kattintással beolvashatóak a rögzítendő bizonylattételek közé, valamint van lehetőség univerzális banki importra is.
Az import használatához mindenekelőtt ki kell alakítani a megfelelő fájlstruktúrát.
A fájl formátuma: CSV (pontosvesszővel tagolt)
A táblázat oszlopainak sorrendben az alábbiaknak kell lennie:
- Könyvelés dátuma
- Kezdeményező neve
- Kezdeményező számlaszáma
- Összeg
- Összeg devizaneme
- Közlemény
- Kedvezményezett neve
- Kedvezményezett számlaszáma
A felsorolt adatok banki átutaláskor mindenképp létrejönnek, tehát az összes Electra (Spectra), sőt bármilyen banki rendszerből előállíthatónak kell lenniük:
- Könyvelés dátuma: létrejön, amikor végbemegy az átutalás
- Kezdeményező számlaszáma, összeg, devizanem: ezek nélkül nem lehet utalást indítani
- Kezdeményező neve: nem feltétlenül szükséges a megadása, hiszen a kedvezményező számlaszáma alapján történik az ügyfél azonosítás. Informatív lehet azonban akkor, ha olyan ügyfélről van szó, aki még nem szerepel adatbázisunkban. Ilyenkor nem történik meg az azonosítás, de a szöveg mezőben rögzítésre kerül a név és a számlaszám
- Kedvezményezett neve, számlaszáma: ezek nélkül nem lehet utalni, tehát szintén mindenképp rendelkezésre áll
Amennyiben a fenti adatok rendelkezésre állnak, gyakorlatilag már csak a különböző bizonylatokkal történő összepontozást kell megoldani a Kulcs-Ügyvitel szoftverben Ügyfeleinknek. Ez nagyságrendileg tizedére csökkentheti a rögzítési folyamatot megfelelő törzsadat kezelés mellett.
A többi banki import lehetőséggel szemben jelen esetben nem egy szokványos fájl bekérő ablak ugrik fel a funkciót indítva, hanem egy több részletet és beállítási lehetőséget tartalmazó form. Itt szintén ki kell választani a beolvasandó fájlt. Ezután az alsó táblázatban meg is jelennek az értékek (a szerkesztés lehetősége minden esetben le van tiltva).
Mivel különböző, akár külföldi fejlesztésű szoftverekből is kinyerhetők a beolvasandó adatokat tartalmazó fájlok, ezért adott esetben szükséges lehet az eltérő karakterkódolás átalakítása. Erre az alábbi lehetőségeket biztosítja a szoftver:
A beolvasás után látható, hogy ahol a szoftver a bankszámlaszám alapján be tudta azonosítani az ügyfelet, ott automatikusan megtörtént az ügyfél kiválasztása is. Ahol nem, ott pedig a „Szöveg” mezőben kiegészítette a közlemény mezőt a fel nem használt adatokkal: Kezdeményező neve, Kezdeményező számlaszáma.
![]() | ![]() |
A felrögzített tételeket a bizonylat mentéséig módosíthatjuk, a Törlés gombbal (vagy [F9] funkcióbillentyűvel) törölhetjük. Tételeinket tetszés szerint sorrendezhetjük, a Fel és a Legombok használatával.
![]() |
A kötelezően kitöltendő mezőket a Kötelező mezők ikon segítségével állíthatjuk be, a bizonylatok mentéséhez kattintsunk a
Mentés és bezárás ikonra. A
Mentés és új gombra kattintva is elmenthetjük bizonylatunkat, ekkor nem záródik be a rögzítőablak, hanem új ablak nyílik meg és újabb pénztárbizonylatot állíthatunk ki.
További fejlesztések
MNB import
Új opcióként már az MNB bankkivonatok is importálhatók a Bankbizonylatok közé.
Ez jelentősen megkönnyíti a munkát, hisz a bizonylaton szereplő tételeket nem kézzel kell felrögzíteni, hanem egy mozdulattal beemelhetőek az adatok. Az importálás a Pénzügy/Bankbizonylatok listája pontban érhető el, Új bankbizonylat rögzítésnél. A minta fájl innen tölthető le.
Oberbank import
A bankszámlakivonat importban már az Oberbank Multicash rendszeréből lekérhető .STA kiterjesztésű elektronikus fájl is beolvasható.
Raiffeisen (CAM) bankszámla kivonat importálás
Az új import funkció a Pénzügy / Bankbizonylat / Import helyre került a következő ábra szerint
A fejlesztés az alábbi linken található állomány struktúra alapján történt. A nem ennek megfelelően strukturált bankkivonat import fájlokat a szoftver továbbra sem tudja feldolgozni.
Unicredit Bank import struktúra feldolgozása
Az Unicredit Bank átállt a Spectra rendszerre. Az innen kinyert export fájlokat „.STM” formátumban szükséges előállítani és az Ügyvitel szoftverben az új funkció segítségével importálhatók („Unicredit Bank (STM)„).
A korábbi Excel alapú feldolgozási lehetőséget megtartottuk a visszamenőleges rögzítések érdekében.
Bankbizonylatok csoportos kiegyenlítése
A pénztár bizonylatoknál korábban már elérhető csoportos kijelölés funkcióhoz hasonló megoldás került megvalósításra a bankbizonylatoknál is.
Az új lehetőséggel csoportosan kiválaszthatók a kiegyenlítendő bizonylatok. A felugró táblázatban a jogcím megadása után a kijelölt tételek felkerülnek bankbizonylat tételként.
A csoportos kijelölés csak akkor futtatható, ha a bankbizonylatra még nem lett felrögzítve egy tétel sem.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani