Számlák

Módosítva ekkor Wed, 6 Nov, 2024 ekkor: 1:38 DU

Értékesítéseink után, a Kulcs-Ügyvitel programban kiállított számlákat  egyszerűen és könnyedén lekérhetjük, listázhatjuk.

A számlák listája az Értékesítés menüben, a Számlák ikonra kattintva érhető el.


Az adott bizonylatra kattintva az ablak alsó részén látható a bizonylaton szereplő tétel, illetve tételek, továbbá megjelennek a kapcsolodó bizonylatok, gyáriszámos tételek, fizetési felszólítások.


Lekérhető teljes lista, de arra is van lehetőségünk, hogy bizonyos adatokra szűrjünk.


A lekért lista nyomtatható, illetve  exportálásra is lehetőségünk van.


A számlalista egyes elemein állva, elérhető minden fontosabb funkció. A lista feletti menüsor lehetőségeit, jobb egér gombbal klikkelve is megjeleníthetjük.

Kötegelt nyomtatáshoz a Windowsban megszokott többszörös kijelölési módszereket használhatjuk: SHIFT billentyűvel egymást követő bizonylatokat jelölhetünk ki, a CTRL billentyű használatával több, egymástól távol eső bizonylat is kijelölhető a listában.


A számlák (utalásos számlák) részkiegyenlítésének rögzítéséhez, a menüből nem érhető el, a Kiegyenlítések kezelése lehetőség. A listából a teljes kiegyenlítés végezhető el. A részkiegyenlítések kezelését, a számla megtekintő ablakáról érhetjük el.



Új garancialevél


A kötelező jótállás jogszabályon alapul.


Ilyen jogszabály az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet  alapján az eladó köteles a fogyasztási cikkel együtt – külön kérés nélkül – jótállási jegyet átadni, amelyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni, s írásban vagy más maradandó eszközön kell átadni.

A Kulcs-Ügyvitel programban lehetőség van garancialevél, jótállási jegy kiállítására is. Garancialevelet kiállított kimenő számla alapján tudjuk készíteni.


A kiválasztott számlára kell kattintani az egér jobb gombjával, majd az Új jótállási jegy opcióra kattintva tudjuk kiállítani a bizonylatot.



A rögzítőablakban megadható az adott tételre kattintva megadható a garanciális időszak.




Amennyiben a termék adataiban meg lett adva a garancia napok száma, abban az esetben a program garancialevél kiállításakor automatikusan kiszámolja a garanciális időszakot.


Garancialevél nyomtatási képe:


A garancialevél testre szabható bizonylat. A testreszabást a bizonylat sablonok szerkesztésével tudjuk elvégezni.




Számlák kiegyenlítése


A Kulcs-Ügyvitel rendszerben a számlák kiegyenlítését több módszerrel regisztrálhatja.


Az Értékesítés, Számlák menüpontban lehet lekérni a pénzügyi szempontból nyitott, azaz kiegyenlítetlen számlák listáját. Lehetőség van arra is, hogy a Számlák menüpont legördülő listájából azonnal a Nyitott számlák listáját kérjük le.


A számla listában látható, hogy a kiegyenlítetlen bizonylatok esetében a Kiegyenlítve, illetve Kiegyenlítés dátuma oszlopban nincs adat. Azonnali kiegyenlítésű fizetési móddal kiállított (pl.: készpénzes) számlák kiállításakor a kiegyenlítés regisztrációja azonnal megtörténik. Ez azt jelenti, hogy a Kiegyenlítve oszlop összege kitöltődik a Bruttó számlaértékkel, valamint a Kiegyenlítés dátuma oszlopba bekerül a kiegyenlítés dátuma.



A számlalistából történő kiegyenlítést úgy tudjuk elvégezni, hogy ha rákattintunk az adott nyitott számlára az egér jobb gombjával és Kiegyenlít opciót válasszuk. Ezután a Kiegyenlítve, illetve Kiegyenlítés dátuma nevű oszlop kitöltött lesz.

A számlák részkiegyenlítésének regisztrációjához válasszuk a Kiegyenlítések kezelése lehetőséget.


A felrögzített bejövő számlák kiegyenlítésére is lehetőséget nyújt a program. Ezt a funkciót a Beszerzés, Bejövő számlák menüpontban találjuk. A kiegyenlítés folyamata hasonlóképpen működik, mint a kimenő számlák esetén. Le kell kérni a szóban forgó számlát és a Kiegyenlít ikonra kell kattintani.

A számlák részkiegyenlítésének rögzítéséhez válasszuk a Kiegyenlítések kezelése lehetőséget.




Pénzügyi szempontból nyitott (kiegyenlítetlen számlák lekérdezése)


A kiegyenlítetlen számlákat az Értékesítés, Számlák menüpontban tudjuk lekérdezni.


A Szűrés ikonra kattintva megjelenik egy szűrőablak, ahol megadhatjuk, hogy pontosan milyen feltételek alapján szeretnénk lekérni a számlák listáját.


Pénzügyi rendezettség szempontjából két lehetőségünk is van a számlalista szűrésére. A Kiegyenlítés szerint mezőben több típus kiválasztható (Kiegyenlített, Részben kiegyenlített, stb.), akár egyszerre is. A Kiegyenlítve sor választógombjai  (igen, nem, mind) pedig egy egyszerűsített szűrési feltétel halmaz kiválasztását teszik lehetővé.

A beállított szűrőfeltételek elmenthetőek, a lekérdezett listán, a szűrési feltételek mentése segítségével.



Fordított adózás


A fordított adózáshoz szükséges Áfa kulcs elérhető a  Kulcs-Ügyvitel rendszerben, számlázáskor ezen Áfa kulcs kiválasztható.

Fordított adózás azt jelenti, hogy az Áfa tv. értelmében az adót a termék beszerzője, szolgáltatás igénybe vevője fizeti.

Mikor alkalmazható a fordított adózás?

  • az építési-szerelési munkák elvégzését követően ingatlan átadása, ingatlan értékesítése
  • az ingatlanhoz közvetlenül kapcsolódó építés-szerelési, fenntartási, takarítási, tisztítási, karbantartási, javítási, átalakítási és bontási szolgáltatások
  • az előző két ponthoz tartozóan munkaerő kölcsönzése, kirendelése
  • különböző fémek, hulladékok, törmelékek, visszanyert papír vagy karton, üvegcserép, üveghulladék, műanyag hulladék, forgács, használt vagy új rongy, kötél, használt akkumulátorok, elemek stb. értékesítés esetén
  • beépített ingatlan(rész), valamint az ehhez tartozó földrészlet értékesítése bizonyos feltételek megvalósulása mellett
  • vállalkozásban használt 100.000 forint feletti tárgyi eszközök értékesítése, vagy szolgáltatás nyújtása, ha az értékesítő felszámolás vagy fizetésképtelenségét jogerősen megállapító eljárás hatálya alatt van.

A fordított adózás alkalmazhatóságának a további személyi feltétele, hogy az ügylet teljesítésében érintett felek:

  • mindegyike belföldön nyilvántartásba vett adóalany legyen, valamint
  • egyikének se legyen olyan, e törvényben szabályozott jogállása, amelynek alapján tőle adó fizetése ne lenne követelhető (ilyen a törvényben szabályozott jogállása az alanyi adómentesség alá bejelentkezett adóalanynak van).

Nem alkalmazhatóak a fordított adózás szabályai, ha az ügyletben résztvevő valamelyik fél nem adóalany, vagy külföldön nyilvántartásba vett adóalany, illetve, ha alanyi adómentes a státusza.

A fordított adózásnál az eladó az értékesítés során adót nem háríthat át, a számlát adó nélkül állítja ki. A vevő állapítja meg a fizetendő adót, és a saját bevallásában szerepelteti.

Számlán való megjelenése: Fordított adózás hatálya alá eső számla kiállítása esetében a számlán a következőket kell szerepeltetni:

  • a vevő adószáma
  • a számla ÁFA felszámítása nélkül kerül kiállításra
  • a számlán fel kell tüntetni, hogy a számla a fordított adózás hatálya alá
    esik és az  ÁFA-t a vevőnek kell megfizetnie.

Az adófizetés időpontja:  fordított adózással érintett ügyletek esetében a beszerző, igénybevevő adóalany adófizetési kötelezettsége az új Áfa-törvény 60. § (1) bekezdése alapján abban az időpontban keletkezik, amelyik az alábbi időpontok közül a leghamarabb következik be:

  • az ügylet teljesítését tanúsító számla kézhezvétele, vagy
  • az ellenérték megtérítése, vagy
  • a teljesítést követő hónap 15. napján

Használata a programban:


A fordított adózással kapcsolatos Áfa kulcs kiválasztható számlázáskor.


Megjegyzés:

Beállítható a fordított Áfa kulcs automatikus kezelése számlán bizonyos termékeknél és bizonyos ügyfeleknél.
– Az ügyfél adatlapján beállítható, hogy fordított adózású ügyfél.
– A termék adatlapján beállítható, hogy amennyiben fordított adózású ügyfélnek készül számla, akkor az adott termék fordított áfa kulccsal szerepeljen a számlán.


A számlán szereplő szolgáltatáshoz automatikusan egy megjegyzés jelenik meg az alábbi szöveggel: “Fordított adózás.”



Előleg számla felhasználása új számla kiállításakor



Új számla kiállításakor lehetőségünk van arra, hogy egy korábban kiállított előleg számlát felhasználjuk.

Ez esetben annyi a teendőnk, hogy az új számla kiállításakor a Előleg számla felhasználása ikonra kell kattintani, amelyen szerepel egy szám is, ami az ügyfél részére kiállított előleg számlák számlát jelenti. Ezután megjelenik egy új ablak, ahol kiválasztható az az előleg számla, amit a számlakiállítás során fel szeretnénk használni. Az előleg számla kiválasztó ablak csak abban az esetben jelenik meg, amennyiben kiválasztottuk az adott vevőt.


Számla nyomtatási képe:

Az előleg számla felhasználásával kiállított kimenő számlán megjelenik plusz információként az, hogy mely számú előleg számla lett felhasználva.


A számla a mentés után már nem módosítható.




ÁNYK adatszolgáltatás - PTGSZLAA


2014. február 24-én tette közzé a NAV az ONLINE pénztárgépekre kötelezettek jelentési nyomtatványát, melyen a készpénzes számla forgalmat hetente kell lejelentenie azoknak a vállalkozásoknak, amelyek online pénztárgép helyett kizárólag számla kibocsátásával teljesítik a nyugtaadási kötelezettségüket.

A szoftverből minden héten egy gombnyomással xml importfájlt készíthet, a kinyert jelentést azonnal feltöltheti az ÁNYK nyomtatványkitöltő programba és elküldheti a NAV felé.

A szolgáltatás az Értékesítés / Számlák / Számlák listája menüben érhető el ÁNYK- PTGSZLAA néven.



A szűrőfeltételek megadása után mentsük le az xml fájlt, majd töltsük fel az ÁNYK nyomtatványkitöltő programba.


További fejlesztések


Számlakészítés közben ügyféladat módosítási lehetőség

A frissítés után lehetőséget biztosítunk arra, hogy kimenő számla kiállítása közben lehessen ügyfél adatokat módosítani.

A bizonylatkiállító ablakban a vevő megadásánál a következő ikon segítségével lehet előhívni a vevő módosítás opciót:


2019-03-20_10h12_16


A gomb megnyomása után megnyílik az ügyfél adatlap, ahol módosítani lehet a szükséges adatokat. Módosítás után a megváltozott információk lesznek felvezetve a kiállított számlára.

Ha be van kapcsolva a Karbantartás -> Rendszerbeállítások -> Szűrőablak megjelenítése opció között az Ügyfél lista előtti szűrőablak megjelenítése, akkor a korábbi kereső ikon megváltozik:


2019-03-20_13h14_17


Korábban a … ikont használtuk a keresésre, viszont ugyanez az ikont használjuk most a módosításra, ezért megváltoztattuk a korábbi ikont.


Számlán Iktatószám kötelező mezőként való megadási lehetősége


A számla bizonylattípus kötelező mezői között elérhetővé vált az „Iktatószám” megadási lehetősége. Bizonylat kiállítás közben adható meg a „Kötelező mezők”  ikonra kattintva.


számlán iktatószám


Vevői rendelésen és számlán beszerzési ár és árrés összegzése

Vevői rendelés és számlarögzítés közben a tételszerkesztőn megjelennek a Beszerzési, valamint az Árrés adatok összesítve:


VevőiRendelésen_Árrés_Összegző



Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani