TARTALOMJEGYZÉK
- NAV Online számla módosítások
- Távnyomtatással kapcsolatos fejlesztések
- Új ÁFA kulcsok létrehozása
- Új lista: Összetevők listája
NAV Online számla módosítások
2025. szeptember 15. napjától a NAV rendszere több WARN üzenetet ERROR üzenetre módosít. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy ezek a visszajelzések Hibás státusz helyett Sikertelen státuszt kapnak, a Sikertelen számlák pedig nem kerülnek fel a NAV rendszerébe.
A teljes lista itt érhető el:
https://github.com/nav-gov-hu/Online-Invoice/discussions/1144
Fentiekre való tekintettel az új verzióban elvégeztük a szükséges módosításokat az olyan validációkkal kapcsolatban, amelyek a programra nézve relevánsak.
A részleteket lentebb taglaljuk:
583 és 584 - EUFAD37 és EUFADE választása esetén a vevő áfa jelölése csak egyéb (OTHER) lehet
Szeptember 15. napjától ez az üzenet már ERROR státuszt kap, tehát ha előidéznénk, a számla nem kerülne be a NAV rendszerébe. Hogy ez ne történhessen meg, letiltottuk a számla mentését akkor, ha nem megfelelő ÁFA kulcs van rögzítve valamely termékhez, jelen pontban ha az EUFAD37, vagy az EUFADE kulcs kerül egy olyan bizonylatra, amelyen a vevő magánszemély, a program nem engedi menteni a számlát.
581 – Helytelen áfa jelölés. KBAET választása esetén a vevő áfa jelölése csak egyéb (OTHER) lehet
A fent leírtaknak megfelelően akkor is tiltottuk a bizonylat mentését, ha olyan vevő szerepel rajta, amely adóalanynak nem minősülő gazdasági szervezet.
582 – Helytelen áfa jelölés. KBAUK választása esetén a vevő áfa jelölése csak magánszemély (PRIVATE_PERSON) vagy egyéb (OTHER) lehet
Az előző pontba foglaltakkal eltérően ezt az áfa kulcsot használhatja magánszemély és adóalanynak nem minősülő gazdasági szervezet is, de ezen a kettőn kívül más nem. A számla mentése abban az esetben is tiltva van, ha a feltételek nem teljesülnek.
1300 – Eltérés a pénznem (HUF) és a megadott árfolyam között
Amennyiben helytelenül adjuk meg az árfolyamot, a program nem engedi menteni a számlát. A NAV dokumentációja szerint az árfolyamnak egy bizonyos tartományon belül kell lennie, ahogy a lenti képen is látható.
91 – Hibás adószám. Vevőként áfacsoporttag adószáma lett megadva
A fenti hiba akkor keletkezik, ha a vevőnek nincs feltüntetve a csoportazonosítója, pedig a számlán kötelezően szerepelnie kell. Emiatt az új verzióban módosítottunk az adószám ellenőrzésen úgy, hogy ha fel van töltve az ügyfél adatlapon az adószám mező és használjuk az ellenőrzést, majd a felugró üzenetre azt válaszoljuk, hogy a program töltse fel a talált adatokkal az ügyfél adatlapját, a csoportazonosítót is rögzíti a megfelelő helyre.
Ezt a módosítást a csoportos ellenőrzés funkcióra is bevezettük.
Fontos tudni, hogy nem minden cégnek nyilvános a csoportazonosítója és a NAV rendszere sem tárolja minden cég csoportazonosítóját, emiatt fokozottan érdemes figyelni arra, hogy azon ügyfeleknél, amelyeknél szükséges, töltve legyen.
Távnyomtatással kapcsolatos fejlesztések
További bizonylatok kiküldése az új távnyomtatás metódussal A most kiadott verzióban az új távnyomtatási rendszerrel kiküldhető bizonylatok listája a következő bizonylatokkal egészül ki:
- vevői árajánlat
- vevői rendelés
- díjbekérő
- jótállási jegy
- munkalap
- szállítólevél
Teljesítési igazolás módosítása számla távnyomtatása előtt
Az új verzióban lehetőség van arra, hogy a számla távnyomtatásra küldése előtt a teljesítési igazolás szövegezését módosítsuk. Ehhez jelöljük be a „Teljesítési igazolás csatolása” checkboxot, válasszuk ki a teljesítési igazolás sablonját, majd a sablon melletti … ikonra kattintsunk.
Ezt követően felugrik a teljesíti igazolás sablonja, amelynek szövegezését tetszőlegesen módosíthatjuk, és akár iktathatjuk is a számlához.
A teljesítési igazolás mentése után a rendszer eltárolja az igazolást, majd a távnyomtatással együtt megküldi a partner részére.
Iktatott dokumentumok küldése
Amennyiben a bizonylathoz iktatunk egy fájlt, a távnyomtatással azt is megküldhetjük a vevőnek a bizonylattal együtt. Ez csupán egy checkbox aktiválását követeli meg.
Amennyiben a bizonylat korábban elkészült, elmentettük, de a hozzá tartozó dokumentum iktatása később történik meg, a bizonylat listájából is kiküldhetjük iktatott dokumentumokkal együtt a bizonylatot.
Egyéb, saját fájlok küldése csatolmányként
A továbbiakban lehetőség van arra is, hogy a teljesítési igazolás és az iktatott dokumentumokon felül egyéb saját fájlokat is küldjünk a bizonylattal a vevő részére. Ehhez a bal alsó sarokban található „Fájlok tallózása” gombot használjuk, majd tallózzuk ki a szükséges fájlokat. Egy bizonylathoz összesen két csatolmányt adhatunk.
A kiküldött bizonylat letöltési linkje mögött ilyen, illetve ehhez hasonló tartalom van. A lenti felületen láthatóak a csatolmányok.
Új ÁFA kulcsok létrehozása
A továbbiakban felhasználói szinten is lehet áfa kulcsokat rögzíteni a programba.
A Karbantartás/Törzsadatok/Pénzügy/Áfa kulcs menüpont alatt az „Új” gomb használatával vihetjük fel az áfa kulcsot, akár tizedessel is. 0%-os kulcs létrehozása nem lehetséges.
Új lista: Összetevők listája
Az új verzióban létrehoztunk egy új listát, ami a gyártásos és a receptúrás termékeket és azok összetevőit tartalmazza. Ez a lista a Termékkezelés fül alatt található.
A gyártásos és receptúrás termékek alapértelmezetten elkülönítve szerepelnek a listában a könnyebb átláthatóság érdekében. A lista minden terméktulajdonságra szűrhető, csakúgy, mint a termékek listája.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani