Verziótájékoztató: 2025. szeptember 10.

Módosítva ekkor Wed, 10 Szept ekkor: 12:07 DU


TARTALOMJEGYZÉK


NAV Online számla módosítások


2025. szeptember 15. napjától a NAV rendszere több WARN üzenetet ERROR üzenetre módosít. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy ezek a visszajelzések Hibás státusz helyett Sikertelen státuszt kapnak, a Sikertelen számlák pedig nem kerülnek fel a NAV rendszerébe.


 A teljes lista itt érhető el:


 https://github.com/nav-gov-hu/Online-Invoice/discussions/1144


Fentiekre való tekintettel az új verzióban elvégeztük a szükséges módosításokat az olyan validációkkal kapcsolatban, amelyek a programra nézve relevánsak.


 A részleteket lentebb taglaljuk:


583 és 584 - EUFAD37 és EUFADE választása esetén a vevő áfa jelölése csak egyéb (OTHER) lehet


Szeptember 15. napjától ez az üzenet már ERROR státuszt kap, tehát ha előidéznénk, a számla nem kerülne be a NAV rendszerébe. Hogy ez ne történhessen meg, letiltottuk a számla mentését akkor, ha nem megfelelő ÁFA kulcs van rögzítve valamely termékhez, jelen pontban ha az EUFAD37, vagy az EUFADE kulcs kerül egy olyan bizonylatra, amelyen a vevő magánszemély, a program nem engedi menteni a számlát.



581 – Helytelen áfa jelölés. KBAET választása esetén a vevő áfa jelölése csak egyéb (OTHER) lehet


A fent leírtaknak megfelelően akkor is tiltottuk a bizonylat mentését, ha olyan vevő szerepel rajta, amely adóalanynak nem minősülő gazdasági szervezet.


582 – Helytelen áfa jelölés. KBAUK választása esetén a vevő áfa jelölése csak magánszemély (PRIVATE_PERSON) vagy egyéb (OTHER) lehet 


Az előző pontba foglaltakkal eltérően ezt az áfa kulcsot használhatja magánszemély és adóalanynak nem minősülő gazdasági szervezet is, de ezen a kettőn kívül más nem. A számla mentése abban az esetben is tiltva van, ha a feltételek nem teljesülnek.


1300 – Eltérés a pénznem (HUF) és a megadott árfolyam között


Amennyiben helytelenül adjuk meg az árfolyamot, a program nem engedi menteni a számlát. A NAV dokumentációja szerint az árfolyamnak egy bizonyos tartományon belül kell lennie, ahogy a lenti képen is látható.




91 – Hibás adószám. Vevőként áfacsoporttag adószáma lett megadva


A fenti hiba akkor keletkezik, ha a vevőnek nincs feltüntetve a csoportazonosítója, pedig a számlán kötelezően szerepelnie kell. Emiatt az új verzióban módosítottunk az adószám ellenőrzésen úgy, hogy ha fel van töltve az ügyfél adatlapon az adószám mező és használjuk az ellenőrzést, majd a felugró üzenetre azt válaszoljuk, hogy a program töltse fel a talált adatokkal az ügyfél adatlapját, a csoportazonosítót is rögzíti a megfelelő helyre.





Ezt a módosítást a csoportos ellenőrzés funkcióra is bevezettük.


Fontos tudni, hogy nem minden cégnek nyilvános a csoportazonosítója és a NAV rendszere sem tárolja minden cég csoportazonosítóját, emiatt fokozottan érdemes figyelni arra, hogy azon ügyfeleknél, amelyeknél szükséges, töltve legyen.



Távnyomtatással kapcsolatos fejlesztések


További bizonylatok kiküldése az új távnyomtatás metódussal A most kiadott verzióban az új távnyomtatási rendszerrel kiküldhető bizonylatok listája a következő bizonylatokkal egészül ki:


- vevői árajánlat

- vevői rendelés

- díjbekérő

- jótállási jegy

- munkalap

- szállítólevél



Teljesítési igazolás módosítása számla távnyomtatása előtt


Az új verzióban lehetőség van arra, hogy a számla távnyomtatásra küldése előtt a teljesítési igazolás szövegezését módosítsuk. Ehhez jelöljük be a „Teljesítési igazolás csatolása” checkboxot, válasszuk ki a teljesítési igazolás sablonját, majd a sablon melletti … ikonra kattintsunk.



Ezt követően felugrik a teljesíti igazolás sablonja, amelynek szövegezését tetszőlegesen módosíthatjuk, és akár iktathatjuk is a számlához. 




A teljesítési igazolás mentése után a rendszer eltárolja az igazolást, majd a távnyomtatással együtt megküldi a partner részére.



Iktatott dokumentumok küldése


Amennyiben a bizonylathoz iktatunk egy fájlt, a távnyomtatással azt is megküldhetjük a vevőnek a bizonylattal együtt. Ez csupán egy checkbox aktiválását követeli meg.




Amennyiben a bizonylat korábban elkészült, elmentettük, de a hozzá tartozó dokumentum iktatása később történik meg, a bizonylat listájából is kiküldhetjük iktatott dokumentumokkal együtt a bizonylatot.



Egyéb, saját fájlok küldése csatolmányként


A továbbiakban lehetőség van arra is, hogy a teljesítési igazolás és az iktatott dokumentumokon felül egyéb saját fájlokat is küldjünk a bizonylattal a vevő részére. Ehhez a bal alsó sarokban található „Fájlok tallózása” gombot használjuk, majd tallózzuk ki a szükséges fájlokat. Egy bizonylathoz összesen két csatolmányt adhatunk.



A kiküldött bizonylat letöltési linkje mögött ilyen, illetve ehhez hasonló tartalom van. A lenti felületen láthatóak a csatolmányok.




Új ÁFA kulcsok létrehozása


A továbbiakban felhasználói szinten is lehet áfa kulcsokat rögzíteni a programba. 

A Karbantartás/Törzsadatok/Pénzügy/Áfa kulcs menüpont alatt az „Új” gomb használatával vihetjük fel az áfa kulcsot, akár tizedessel is. 0%-os kulcs létrehozása nem lehetséges.



Új lista: Összetevők listája


Az új verzióban létrehoztunk egy új listát, ami a gyártásos és a receptúrás termékeket és azok összetevőit tartalmazza. Ez a lista a Termékkezelés fül alatt található.



A gyártásos és receptúrás termékek alapértelmezetten elkülönítve szerepelnek a listában a könnyebb átláthatóság érdekében. A lista minden terméktulajdonságra szűrhető, csakúgy, mint a termékek listája.




Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani