A fejlesztés célja az volt, hogy a sikertelen NAV API hívások számát csökkentsük.
A továbbiakban a technikai felhasználó állapotát, jogosultságát a Kulcs-KOBAK szolgáltatás ellenőrizni fogja úgy, hogy vizsgálja a kérésekre a NAV rendszerétől visszakapott értékeket és ha hibát észlel, visszaad egy státuszt a technikai felhasználóról. Ebből a program felhasználója annyit fog észlelni, hogy technikai felhasználó megadása során, ha probléma adódik a felhasználóval, különböző üzeneteket ad vissza a program.
Ha például a jelszó nem megfelelően került megadásra a technikai felhasználó rögzítése során:
Amennyiben nem megfelelő az aláíró kulcs (például elgépeltük):
Illetve ha nem megfelelő jogosultságokkal van létrehozva a technikai felhasználó a NAV online felületén:
A program azt is vizsgálja, ha egy már sikeresen berögzített technikai felhasználó jogosultsága megváltozik. Erre már a programba való belépés során figyelmeztetni is fog, hogy még számlázás előtt javítsuk a jogosultságokat, vagy egyéb problémákat. Ha pedig számlázás során észleli a rendszer, hogy a felhasználó nem megfelelően van paraméterezve, azt is jelzi. Ilyen esetben felugrik egy ablak, amelyben a technikai felhasználó adatait tudjuk ellenőrizni és ha minden helyesen van megadva a programban és a jogosultságok rendben vannak a NAV online felületén is, akkor a lenti képen látható checkbox aktiválásával a felhasználó státusza megfelelően kerül beállításra. Ilyen esetben is ellenőrzi az adatokat a rendszer a NAV felületén is, tehát addig nem tudjuk menteni a felhasználót, amíg mindkét rendszerben helyesen meg nincsenek adva.