B2B modul

Módosítva ekkor Fri, 16 Máj ekkor: 2:10 DU

A fejlesztés célja a nagykereskedelmi vevők számára egy rendelés támogatási rendszer kiépítése, amely segítségére lesz az ügyfeleinek a forgalmazott termékek áráról és raktárkészletéről. Ehhez egy nagykereskedelmi webáruház fejlesztése valósult meg, amelynek az alapja a már ismert Kulcs-Soft Nyrt. dobozos webáruháza.


2.1. Technikai feltétel


Az új modul működéséhez szükségünk van B2B webshop modul termékszámára.  

Hardverigény: Kulcs-Ügyvitel termékcsalád rendszerigénye 

Szoftverigény: Kulcs-Ügyvitel Prémium

A modul megvásárlásakor kapott termékszám aktiválása után és a szükséges előkészítő paraméterezés lebonyolítása után a B2B rendszer funkciói a felhasználók rendelkezésére állnak

A termékszám hozzáadása a Karbantartás/Termékszámok menüpont alól indítható: <termekszamok> 





3. Webáruház beállítások


Amint beaktiváltuk az új modulunkat, a Webáruház beállítások ablakban két új menüpont jelenik meg a Műveletek alatt:  




Nagykereskedelmi Webáruház megnyitása menüpontra kattintva megnyílik az új B2B felület, ahol a nagykereskedelmi partnerek tudnak csak belépni. Fejlesztés úgy készült el, hogy a sima webáruház oldalra B2B partner nem, csak sima webáruházas ügyfél tud belépni    és      fordítva.

A Nagykereskedelmi alapadatok beállítása gomb segítséget nyújt, hogy a szükséges frissítéseket és paraméterezéseket egy gombnyomással elvégezhessük. Hatására az Ügyféladatok és a Raktárankénti készletinformáció automatikusan aktívvá válik, ami elengedhetetlen a B2B modul megfelelő működéséhez.  


4. Ügyfél adatlap


Az Ügyvitel Prémiumban található ügyfél adatlapon a Webáruház adatok ablakban tudjuk az adott ügyfél belépési adatait rögzíteni.

  • Webáruházas checkbox
  • Web-jelszó
  • Regisztrációs e-mail  
  • Kapcsolattartó  
  • E-mail  
  • Telefonszám  




Abban az esetben, ha bejelölésre került, hogy az adott ügyfél Webáruházas, a fenti adatok megadása kötelező, ennek hiányában az alábbi üzenet ugrik fel:  




A Web-jelszó és a Regisztrációs e-mail adat a webshopban nem lehet megváltoztatni, ezért ennek a lehetőségét letiltottuk, kivéve Adminnak van jogosultsága ezen módosítani.  Az ügyféladatok szinkronizálásának iránya csak felfelé történik, tehát az Ügyvitel Prémium szoftverből a webáruház felé. Mivel a webáruházba nem lehet regisztrálni, ezért onnan ügyféladatot nem kell szinkronizálni a szoftverbe, tehát download folyamatra az ügyfél adatok esetén nincs szükség.


5. Termék adatlap


A termék felparaméterezése hasonlóan működik a webáruházas termékekhez. Szükséges adatok (termékkód, szabad raktárkészlet és a webáruházas jelölő) megléte. A termék adatlapján új mezőket hoztunk létre Műszaki leírás mezőként. A termékek leírásait, műszaki leírásait érdemes külön tárhelyen tárolni és ezekhez linkeket generálni, majd ezeket be lehet illeszteni a termékhez és ezeket az adatokat is felszinkronizáljuk és megjelenítjük a webshopban, a termékhez tartozó megjegyzés előtt.




6. Raktár beállítás


Az új fejlesztésnek köszönhetően plusz funkció került be a programba, aminek segítségével be tudjuk paraméterezni a raktárainkat, hogy melyeknek a készlete jelenjen meg a webáruházunkban.  

Ehhez a Törzsadatok/Termékkezelés/Raktár menüpontban az adott raktárat megnyitva bejelölhetjük, hogy Webáruházas:  




Mivel a Raktárankénti készletinformáció automatikusan aktívvá válik, ha B2B modult használunk, így a Webáruház beállításokban a Raktár beállítás külön nem szükséges, mert minden raktárkészlet adat fel fog kerülni a webáruházba, ahol aktív a raktáraknál az új jelölő.  




7. Árajánlat tömb beállítása


A Nagykereskedelmi webáruházban Vevői árajánlatokat tudunk kiállítani. Ehhez létrehozhatunk külön a Karbantartás/Törzsadatok/Bizonylattömb menüpontban egy vevői árajánlat tömböt, amit a Webáruház beállításokban beállítunk, és ennek következtében a B2B modullal kiállított árajánlatok külön tömbbe kerülnek szinkronizálás után.  




8. Nagykereskedelmi Webáruház felülete


8.1. Bejelentkezés


A Webáruház beállítások/Nagykereskedelmi webáruház megnyitás gombra kattintva a következő Bejelentkezés oldal tölt be. Itt az ügyfél adatlapon Webáruház adatoknál rögzített Regisztrációs email és Jelszót beírva tudunk belépni a webáruházba.  



Itt a bejelentkezésen kívül van lehetőség elfelejtett jelszó esetén újra elkérni a belépéshez szükséges adatokat, illetve ki tudjuk választani, hogy szeretnénk bejelentkezve maradni vagy minden egyes alkalommal külön bejelentkezést kérjen a rendszer.

Elfelejtett jelszó esetén egy új módszert kell alkalmazunk az Ügyfél adatok fejezetben részletezett user kezelés miatt. Ha az ügyfél jelzi, hogy elfelejtette a jelszavát, akkor az Ügyvitel Prémiumban, a partnerhez rendelt Kapcsolattartó kap egy e-mailt, hogy a partner részére újra ki kell küldeni a rögzített jelszót.  


Elfelejtett jelszó ablak: 



A Jelszó küldése gombra kattintva a megadott email címre megérkezik a jelszókérelemről a levél.  

Visszaigazolás, hogy az adott jelszóigénylést a kapcsolattartó megkapta:  



8.2. Főoldal:


Sikeres bejelentkezést követően a Főoldalra jutunk. Itt látható a felső sorban, hogy mely Nagykereskedelmi ügyfelünk van belépve.  



Alatta található a Kosarunk és annak a tartalma. A fő menüsorban pedig a Termékek gomb, amire kattintva a termékeink listáját látjuk.  

Termékek megjelenítése:


  • Hosszabb terméknév megjelenítését valósítottuk meg. A jelenlegi megjeleníthető karakter szám duplájára van szükség
  • Megjelenítésre kerül a termékekhez tartozó termékkód is
  • A keresés név és termékkód alapján történik.  



Termék adatlapot megnyitva:  





  • A termék adatlapon megjelölésre kerül az is, hogy van-e készleten a termékből: készleten van, nincs készleten. A mennyiség szempontjából lényegtelen, ami fontos, hogy az ügyfél számára informatív legyen, hogy „rendelhető” olyan szempontból, hogy van készlete.  





  • Készlet nélkül is korsárba lehet rakni a termékeket.
  •  Fizetési mód választás nem jelenik meg árajánlat leadáskor. Az árajánlat arra a fizetési módra szinkronizálódik, ami az ügyfél adatlapján be van állítva. Kötelező fizetési mód bepipálása nem szükséges, ha szeretnénk az árajánlaton később módosítani a fizetési módon.




  •  A szállítási mód szintén nem választható az árajánlat létrehozásakor, de hasonlóan a Fizetési módhoz, amennyiben szeretnénk az árajánlaton Szállítási módot is megjeleníteni, akkor az ügyfél adatlapján be kell állítani az adott webáruházas szállítási módot.




9. Árszabályok beállítások


Hasonlóan a program működéséhez, ugyanúgy van lehetőség ügyfelekhez beállított árszabályokat létrehozni.  

Ehhez a Törzsadatok/ Termék -és készletkezelés / Árszabály ablakban létrehozzuk az Árlistánkat vagy Árszorzónkat. Ahhoz, hogy a Webáruházban megjelenjen az adott árszabály, szükséges bejelölni, hogy Webáruházas árszabályról van szó.  

Ha a Mindkettő jelölőt adjuk meg, akkor az adott árszabály az Ügyvitelben is megjelenik. Ezt követően meg tudjuk adni, hogy mely ügyfelünkre szeretnénk érvényesíteni az árszabályt a Webáruházban.


10. Ügyfél import kibővítés:



A webáruház adatok tabon található mezők tartalma importálhatóvá vált, így az ügyfél importot ezekkel a mezőkkel kiegészültek:

  • Fejléc: Webáruházas, Tartalma: 1,0 (új rögzítés vagy módosítás, ha már van az ügyfélnél ebben a mezőben tartalom)
  • Fejléc: Regisztrációs e-mail, Tartalma: szöveg, e-mail cím formában (új rögzítés vagy módosítás, ha már van az ügyfélnél ebben a mezőben tartalom)
  • Fejléc: Web-Jelszó, Tartalma: szöveg (új rögzítés vagy módosítás, ha már van az ügyfélnél ebben a mezőben tartalom)
  • Fejléc: Kapcsolattartó, Tartalma: szöveg (ha nincs ilyen munkatárs, akkor hibával leáll az import)
  • Fejléc: Kapcsolattartó e-mail, Tartalma: szöveg, e-mail cím formában (új rögzítés vagy módosítás, ha már van az ügyfélnél ebben a mezőben tartalom) 





További fejlesztések


B2B webáruház – Árajánlat érvényesség a rendszer beállítások alapján

B2B webáruház modul esetén a szinkronizálásra kerülő árajánlatok érvényességi dátuma a bizonylat keltével egyezik meg. Az új beállításnak köszönhetően a jelenlegi működés felülbírálhatóvá vált. A Karbantartás / Beállítások / Webáruház beállítások menüpontban a „Nagykereskedelmi webáruházból érkező ajánlatok érvényességi ideje a rendszer beállítások alapján” jelölővel aktiválható.


B2B ajánlat érvényessége

Hatására a Karbantartás / Beállítások / Rendszer beállítások / Általános / Alapértelmezett adatok beállítása menüpontban található „Ajánlat érvényesség” alapján a bizonylat kelte dátumához képest ennyivel későbbi dátumra rögzül a vevői árajánlat érvényessége.


A B2B modulunk működéséről bővebben az alábbi leírásból tájékozódhatnak:





Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani