TARTALOMJEGYZÉK
- 1. Tartalomjegyzék
- 2. Funkcionális összefoglalás
- 3. Webáruház beállítások
- 4. Ügyfél adatlap
- 5. Termék adatlap
- 6. Raktár beállítás
- 7. Árajánlat tömb beállítása
- 8. Nagykereskedelmi Webáruház felülete
- 9. Árszabályok beállítások
- 10. Ügyfél import kibővítés
2. Funkcionális összefoglalás
A fejlesztés célja a nagykereskedelmi vevők számára egy rendelés támogatási rendszer kiépítése, amely segítségére lesz az ügyfeleinek a forgalmazott termékek áráról és raktárkészletéről. Ehhez egy nagykereskedelmi webáruház fejlesztése valósult meg, amelynek az alapja a már ismert Kulcs-Soft Nyrt. dobozos webáruháza.
2.1. Technikai feltétel
Az új modul működéséhez szükségünk van B2B webshop modul termékszámára.
Hardverigény: Kulcs-Ügyvitel termékcsalád rendszerigénye
Szoftverigény: Kulcs-Ügyvitel Prémium
A modul megvásárlásakor kapott termékszám aktiválása után és a szükséges előkészítő paraméterezés lebonyolítása után a B2B rendszer funkciói a felhasználók rendelkezésére állnak.
A termékszám hozzáadása a Karbantartás/Termékszámok menüpont alól indítható: <termekszamok>
3. Webáruház beállítások
Amint beaktiváltuk az új modulunkat, a Webáruház beállítások ablakban két új menüpont jelenik meg a Műveletek alatt:
Nagykereskedelmi Webáruház megnyitása menüpontra kattintva megnyílik az új B2B felület, ahol a nagykereskedelmi partnerek tudnak csak belépni. Fejlesztés úgy készült el, hogy a sima webáruház oldalra B2B partner nem, csak sima webáruházas ügyfél tud belépni és fordítva.
A Nagykereskedelmi alapadatok beállítása gomb segítséget nyújt, hogy a szükséges frissítéseket és paraméterezéseket egy gombnyomással elvégezhessük. Hatására az Ügyféladatok és a Raktárankénti készletinformáció automatikusan aktívvá válik, ami elengedhetetlen a B2B modul megfelelő működéséhez.
4. Ügyfél adatlap
Az Ügyvitel Prémiumban található ügyfél adatlapon a Webáruház adatok ablakban tudjuk az adott ügyfél belépési adatait rögzíteni.
- Webáruházas checkbox
- Web-jelszó
- Regisztrációs e-mail
- Kapcsolattartó
- Telefonszám
Abban az esetben, ha bejelölésre került, hogy az adott ügyfél Webáruházas, a fenti adatok megadása kötelező, ennek hiányában az alábbi üzenet ugrik fel:
A Web-jelszó és a Regisztrációs e-mail adat a webshopban nem lehet megváltoztatni, ezért ennek a lehetőségét letiltottuk, kivéve Adminnak van jogosultsága ezen módosítani. Az ügyféladatok szinkronizálásának iránya csak felfelé történik, tehát az Ügyvitel Prémium szoftverből a webáruház felé. Mivel a webáruházba nem lehet regisztrálni, ezért onnan ügyféladatot nem kell szinkronizálni a szoftverbe, tehát download folyamatra az ügyfél adatok esetén nincs szükség.
5. Termék adatlap
A termék felparaméterezése hasonlóan működik a webáruházas termékekhez. Szükséges adatok (termékkód, szabad raktárkészlet és a webáruházas jelölő) megléte. A termék adatlapján új mezőket hoztunk létre Műszaki leírás mezőként. A termékek leírásait, műszaki leírásait érdemes külön tárhelyen tárolni és ezekhez linkeket generálni, majd ezeket be lehet illeszteni a termékhez és ezeket az adatokat is felszinkronizáljuk és megjelenítjük a webshopban, a termékhez tartozó megjegyzés előtt.
6. Raktár beállítás
Az új fejlesztésnek köszönhetően plusz funkció került be a programba, aminek segítségével be tudjuk paraméterezni a raktárainkat, hogy melyeknek a készlete jelenjen meg a webáruházunkban.
Ehhez a Törzsadatok/Termékkezelés/Raktár menüpontban az adott raktárat megnyitva bejelölhetjük, hogy Webáruházas:
Mivel a Raktárankénti készletinformáció automatikusan aktívvá válik, ha B2B modult használunk, így a Webáruház beállításokban a Raktár beállítás külön nem szükséges, mert minden raktárkészlet adat fel fog kerülni a webáruházba, ahol aktív a raktáraknál az új jelölő.
7. Árajánlat tömb beállítása
A Nagykereskedelmi webáruházban Vevői árajánlatokat tudunk kiállítani. Ehhez létrehozhatunk külön a Karbantartás/Törzsadatok/Bizonylattömb menüpontban egy vevői árajánlat tömböt, amit a Webáruház beállításokban beállítunk, és ennek következtében a B2B modullal kiállított árajánlatok külön tömbbe kerülnek szinkronizálás után.
8. Nagykereskedelmi Webáruház felülete
8.1. Bejelentkezés
A Webáruház beállítások/Nagykereskedelmi webáruház megnyitás gombra kattintva a következő Bejelentkezés oldal tölt be. Itt az ügyfél adatlapon Webáruház adatoknál rögzített Regisztrációs email és Jelszót beírva tudunk belépni a webáruházba.
Itt a bejelentkezésen kívül van lehetőség elfelejtett jelszó esetén újra elkérni a belépéshez szükséges adatokat, illetve ki tudjuk választani, hogy szeretnénk bejelentkezve maradni vagy minden egyes alkalommal külön bejelentkezést kérjen a rendszer.
Elfelejtett jelszó esetén egy új módszert kell alkalmazunk az Ügyfél adatok fejezetben részletezett user kezelés miatt. Ha az ügyfél jelzi, hogy elfelejtette a jelszavát, akkor az Ügyvitel Prémiumban, a partnerhez rendelt Kapcsolattartó kap egy e-mailt, hogy a partner részére újra ki kell küldeni a rögzített jelszót.
Elfelejtett jelszó ablak:
A Jelszó küldése gombra kattintva a megadott email címre megérkezik a jelszókérelemről a levél.
Visszaigazolás, hogy az adott jelszóigénylést a kapcsolattartó megkapta:
8.2. Főoldal:
Sikeres bejelentkezést követően a Főoldalra jutunk. Itt látható a felső sorban, hogy mely Nagykereskedelmi ügyfelünk van belépve.
Alatta található a Kosarunk és annak a tartalma. A fő menüsorban pedig a Termékek gomb, amire kattintva a termékeink listáját látjuk.
Termékek megjelenítése:
- Hosszabb terméknév megjelenítését valósítottuk meg. A jelenlegi megjeleníthető karakter szám duplájára van szükség
- Megjelenítésre kerül a termékekhez tartozó termékkód is
- A keresés név és termékkód alapján történik.
Termék adatlapot megnyitva:
- A termék adatlapon megjelölésre kerül az is, hogy van-e készleten a termékből: készleten van, nincs készleten. A mennyiség szempontjából lényegtelen, ami fontos, hogy az ügyfél számára informatív legyen, hogy „rendelhető” olyan szempontból, hogy van készlete.
- Készlet nélkül is korsárba lehet rakni a termékeket.
- Fizetési mód választás nem jelenik meg árajánlat leadáskor. Az árajánlat arra a fizetési módra szinkronizálódik, ami az ügyfél adatlapján be van állítva. Kötelező fizetési mód bepipálása nem szükséges, ha szeretnénk az árajánlaton később módosítani a fizetési módon.
- A szállítási mód szintén nem választható az árajánlat létrehozásakor, de hasonlóan a Fizetési módhoz, amennyiben szeretnénk az árajánlaton Szállítási módot is megjeleníteni, akkor az ügyfél adatlapján be kell állítani az adott webáruházas szállítási módot.
9. Árszabályok beállítások
Hasonlóan a program működéséhez, ugyanúgy van lehetőség ügyfelekhez beállított árszabályokat létrehozni.
Ehhez a Törzsadatok/ Termék -és készletkezelés / Árszabály ablakban létrehozzuk az Árlistánkat vagy Árszorzónkat. Ahhoz, hogy a Webáruházban megjelenjen az adott árszabály, szükséges bejelölni, hogy Webáruházas árszabályról van szó.
Ha a Mindkettő jelölőt adjuk meg, akkor az adott árszabály az Ügyvitelben is megjelenik. Ezt követően meg tudjuk adni, hogy mely ügyfelünkre szeretnénk érvényesíteni az árszabályt a Webáruházban.
10. Ügyfél import kibővítés:
A webáruház adatok tabon található mezők tartalma importálhatóvá vált, így az ügyfél importot ezekkel a mezőkkel kiegészültek:
- Fejléc: Webáruházas, Tartalma: 1,0 (új rögzítés vagy módosítás, ha már van az ügyfélnél ebben a mezőben tartalom)
- Fejléc: Regisztrációs e-mail, Tartalma: szöveg, e-mail cím formában (új rögzítés vagy módosítás, ha már van az ügyfélnél ebben a mezőben tartalom)
- Fejléc: Web-Jelszó, Tartalma: szöveg (új rögzítés vagy módosítás, ha már van az ügyfélnél ebben a mezőben tartalom)
- Fejléc: Kapcsolattartó, Tartalma: szöveg (ha nincs ilyen munkatárs, akkor hibával leáll az import)
- Fejléc: Kapcsolattartó e-mail, Tartalma: szöveg, e-mail cím formában (új rögzítés vagy módosítás, ha már van az ügyfélnél ebben a mezőben tartalom)
További fejlesztések
B2B webáruház – Árajánlat érvényesség a rendszer beállítások alapján
B2B webáruház modul esetén a szinkronizálásra kerülő árajánlatok érvényességi dátuma a bizonylat keltével egyezik meg. Az új beállításnak köszönhetően a jelenlegi működés felülbírálhatóvá vált. A Karbantartás / Beállítások / Webáruház beállítások menüpontban a „Nagykereskedelmi webáruházból érkező ajánlatok érvényességi ideje a rendszer beállítások alapján” jelölővel aktiválható.
Hatására a Karbantartás / Beállítások / Rendszer beállítások / Általános / Alapértelmezett adatok beállítása menüpontban található „Ajánlat érvényesség” alapján a bizonylat kelte dátumához képest ennyivel későbbi dátumra rögzül a vevői árajánlat érvényessége.
A B2B modulunk működéséről bővebben az alábbi leírásból tájékozódhatnak:
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani