A fejlesztés fő célja, hogy a Kulcs- Ügyvitel Prémium program képes legyen a jelenleg elérhető Részleg -és Munkaszám, illetve Projekt adatok mellett egy negyedik „dimenzió” kezelésére is, amely a költséghely elnevezést kapta.
TARTALOMJEGYZÉK
- 1. Fejlesztés célja / feladat
- 2. Adatbázis bővítések
- 3. Költséghely törzsadat
- 4. Költséghely alkalmazása
- 5. Költséghely a főkönyvi feladásban
- 6. Import -és szinkronfolyamatok
1. Fejlesztés célja / feladat
A fejlesztés fő célja, hogy a Kulcs- Ügyvitel Prémium program képes legyen a jelenleg elérhető
Részleg -és Munkaszám, illetve Projekt adatok mellett egy negyedik „dimenzió” kezelésére is.
Az új funkció(k) az alábbi nagyobb részekből tevődik össze:
Költséghely törzsadat paraméterezési lehetőségei
Rögzítési felületek módosítása
Bizonylatképeken Költséghely megjelenítési lehetősége
Lista szűrőkre 4. dimenzió felvezetése
Főkönyvi feladás beállítások kiegészítése
Főkönyvi feladásban új adatok küldése
2. Adatbázis bővítések
2.1. Költséghely törzsadat
Első lépésben felkészítettük az adatbázist az új adat(ok) tárolhatóságára. Erről egy új tábla gondoskodik: CostCenter
A költséghely nevét 80 karakter hosszban limitáltuk, hasonlóan az M-R számokéhoz. Ezen kívül egy rövidebb, 120 karakteres információ leírás is rögzíthető hozzá.
Egyéb mezők (technikai):
Utolsó módosítás dátuma
Törölt költséghely
2.2. Kötlséghely a bizonylatokon
Minden egyes bizonylattípushoz, valamint néhány törzsadathoz tartozó adatbázis táblában is átvezetésre került az új mező idegen kulcsként (FK Table = CostCenter).
Megvalósított bizonylattípusok:
Szerződés
4
Projekt
Ügyfél kapcsolatok
Munkalapok
Szállítólevél
Bejövő szállítólevél
Raktári bevét, kiadás, átadás
Gyártás, szétszerelés
Leltár
Szállítói rendelés
Bejövő számla
Felvásárlási jegy
Vevői árajánlat, rendelés
Bolti értékesítés
Számla
Díjbekérő
Jótállási jegy
Telephelyi szállítói rendelés
Pénztár -és bankbizonylatok
A bizonylatokon tételenként eltérő Költséghelyek is megadhatók, tehát „detail” szinten is szükségessé váltak a bővítések.
Egyéb törzsadatok, amelyeknél paraméterezhetővé váltak a költséghely adatok:
Ügyfelek
Termékek
Egyéb funkciók
Főkönyvi feladás után a költséghely mező módosítható maradt
Nem használt költséghelyek esetén a törzsadat karbantartás lomtárba helyezéssel oldható meg. Ezután a törölt Költséghely nem választható ki új bizonylaton, viszont a korábban rögzítetteken megjelenik, „törölt” jelzővel egyértelműsítve. A lomtárból véglegesen akkor törölhető, ha nem létezik rá egyéb hivatkozás.
3. Költséghely törzsadat
A Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok részen van lehetőség a Költséghelyek felvezetésére, módosítására.
4. Költséghely alkalmazása
4.1. Bizonylat rögzítő felület
A költséghely megadására fej szinten, valamint tételes szinten is lehetőséget biztosítunk.
Amennyiben kitöltésre került a költséghely, a bizonylatra újonnan rögzítendő tételek esetén automatikusan beállításra kerül.
Ha fej szinten utólag kerül beállításra a Költséghely (vagyis a bizonylattételek felvitele után), akkor a szoftver felajánlást tesz, hogy kívánja-e a tételekre is átvezetni. Természetesen ez nem kötelező, de az egyszerűbb és gyorsabb kezelés végett praktikus lehet azokban az esetekben, ha véletlenül csak később lenne mód a felvezetésére.
Az átvezetés hatására a bizonylaton szereplő összes tételnél beállításra kerül a fejben lévő
Költséghely.
4.2. Bizonylatok nyomtatási képe
Akárcsak az R-M számok esetén, az új opció megjelenítését is lehetővé tesszük a nyomtatási képeken.
A tétel szintű adatok részen jobb gombbal kattintva ki kell választani a „Költséghely” fejlécet és a megfelelő pozícióba illeszteni.
A nyomtatásban az alábbi kép szerint jelennek meg a tételekhez tartozó költséghely értékek.
4.3. Új lista szűrő bevezetése
A listák szűrő feltételei közé is beépítésre került a Költséghely. Hasonlóan az R-M számokhoz, ez is a bizonylat tételei között végzi a keresést (a fej szintű szűrés jelen esetben logikailag értelmetlen).
A bizonylat listákon szintén megjelenítésre került a „4. dimenzió”. Ennek köszönhetően, ha az adott lista exportálására szükség, a költséghely adat is kinyerhető Excel formátumban.
A bizonylatok tétel szintű betekintő részében szintén elérhetővé tettük
4.4. Költséghelyhez rendel munkatársak
Az Ügyvitel szoftvert használó munkatársaknál előre paraméterezhető a költséghely (13. ábra). Ennek segítségével, ha az adott felhasználó bizonylatot állít ki, a költséghely mező automatikusan kitöltésre kerül az itt megadott értékkel.
5. Költséghely a főkönyvi feladásban
Főkönyvi feladás esetén (akár pénzügyi, akár készletértéket tekintve) a költséghely adatok is átadásra kerülnek. Az <AccountingDetail> elemben a jelenleg is elérhető részleg -és munkaszám mezőkön kívül bevezetésre kerül a <CostCenter> tag, melynek értéke a fenti példák esetén:
<CostCenter><![CDATA[Teszt Költséghely]]></CostCenter>
6. Import -és szinkronfolyamatok
A bizonylat importerekben is implementálásra került az új mező / funkció. Tételes szintű, a mező név „Költséghely”. Beolvasása a Munka -és Részlegszámokhoz hasonlóan történik.
Az alábbi importerekben került megvalósításra:
Szállítói rendelés
Szállítólevél
Bejövő számla
Bejövő szállítólevél
Számla
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani