Kategóriák

Módosítva ekkor Fri, 6 Dec, 2024 ekkor: 3:16 DU

Ahhoz, hogy csoportosítani tudjuk törzsadatainkat, használhatjuk a különböző kategóriákat. A fő és az alkategóriák kialakítása segít, hogy még részletesebb információval rendelkezzünk partnereinkről, termékeinkről, dokumentumainkról, raktárainkról . Ezen kategóriák megtervezésével könnyebben tudnak eligazodni 


Példával illusztrálva:


Ügyfeleinknél lehet főkategória az Ügyfél típusa, alkategóriája a Vevő és Szállító, és ha még lejjebb bontjuk, akkor Belföldi Vevő és Külföldi Vevő.


–          Ügyfél Típusa

  • Vevő
    • Belföldi Vevő
    • Külföldi Vevő
  • Szállító
    • Belföldi Szállító
    • Külföldi szállító


Termékeknél lehet főkategória a Fotó, alkategória a Fényképezőgépek és annak az altípusa pedig Tükörreflexes fényképezőgép vagy Digitális fényképezőgép.


–          Fotó

  • Fényképezőgép
    • Tükörreflexes fényképezőgép
    • Digitális fényképezőgép


A program engedélyezi, hogy bármilyen számú főkategóriát és alkategóriát létrehozzunk. Ezek alapján nézzük meg, hogy tudjuk ezeket a kategóriákat létrehozni a programban.


A Kategóriák szerkesztése menüpont segítségével tudunk létrehozni új kategóriát, illetve a meglévőt szerkeszteni. A kategória neve szabadon választható.Ügyfeleink kategorizálásához kattintsunk az Ügyfélkezelés menü, Ügyfelek ikonra. Itt megjelenik az Ügyfél listánk. Dupla kattintással megnyitjuk az egyik kiválasztott partnerünket és az alsó menüsorból kiválasztjuk a Kategóriák lehetőséget.


Az Új ikonra kattintva tudunk új kategóriát felvinni. Ez lehet például az említett főcsoportunk az Ügyfél típusa.

Adatrögzítés után a Mentés és bezárás ikonra kattintva el tudjuk menteni a felrögzített adatokat, illetve mentés után bezáródik az adott rögzítőablak.Az alkategóriát létrehozásához kattintsunk a főkategóriára, majd ismét az Új ikonra. Itt megadhatjuk például a Vevő és Szállító alkategóriákat. Majd a Vevő alkategóriáit a Belföldi Vevőt és a Külföldi Vevőt.

Ha a Mentés gombra kattintunk, akkor a felrögzített adatok mentésre kerülnek, de az ablak nem fog bezáródni és tudunk további adatokat rögzíteni.


Termékkategória létrehozásánál ugyanezt a folyamatot alkalmazzuk, azzal a különbséggel, hogy a Termékkezelés menüben a Termékek ikonra kattintunk, ahol megjelenik a Termékek listája. Dupla kattintással megnyitjuk az adott terméket, majd az alsó menüsorból kiválasztjuk a Kategóriák lehetőséget. Innentől ugyanaz a folyamat, mint amit az 1. pontban leírtunk.


A termékek listájában lehetőségünk van bepipálni, hogy az adott termék Webáruházunkba is bekerüljön, a létrehozott fő és alkategória alatt. Amennyiben élünk ezzel a lehetőséggel és szeretnénk, hogy termékünk bekerüljön Webáruházunkba, nyomjuk meg a Webáruház szinkronizáció ikont. Ezzel a termék már látható lesz Webáruházunkban. Figyeljünk arra, hogy a navigáció ne legyen túl bonyolult, mert Ügyfeleink könnyen elveszhetnek a túl mély alkategóriák böngészése közben.

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani