Webáruház szinkron validáció és szinkronizációs problémák logolás

Módosítva ekkor Thu, 7 Nov, 2024 ekkor: 1:35 DU

A funkció csak Webszinkron modullal rendelkező Ügyfeleink számára érhető el!

Átalakítottuk a webáruház szinkron folyamatainkhoz tartozó naplózási rendszert, valamint bevezetésre került egy új tag a számla letöltési folyamatba.

Az új tag használatának segítségével meg tudjuk adni, hogy az ügyfél, akinek a számla kiállításra került, magyar illetőségű cég-e vagy sem. Ennek azért van jelentősége, mert nem magyar illetőségű cégek esetében nem futnak le, azok a validációs folyamatok, amik a megfelelő KOBAK adatszolgáltatáshoz elengedhetetlenek.

Az aktuális szinkron SDK elérhető a következő bejegyzésben: Kulcs-szinkron működése

Amennyiben magyar illetőségű a cég és a számla áfatartalma meghaladja a 100.000 forintot, abban az esetben validálásra kerülnek a számla letöltés xml adatai (pl. helyes-e az adószám, helyes-e az irányítószám formátuma, stb..). Ha valamelyik letöltött számla hibás adatokat tartalmaz, akkor a hiba naplózásra kerül az új eseménynaplóban, ami a Karbantartás -> Webáruház beállítások ablakban érhető el:


2018-11-28_12h28_31

Az eseménynapló 3 típusú bejegyzést képes logolni:

  • Validációs bejegyzés
  • Figyelmeztető bejegyzés
  • Általános bejegyzés
  1. A validációs bejegyzések közé tartoznak azok a logok, amik a korábban említett számla validálás során keletkeznek.
    Például:
    log
  2. Figyelmeztető bejegyzések közé kerülnek be azok a logok, amikben alapvető hiányosságok mutatkoznak az általunk megadott XSD struktúrához képest.
    Például: Hiányzik az <InvoicingNumber> node értéke.
    log2
  3. Általános bejegyzéseknek nevezünk minden olyan log fájlt, amik a fentiektől eltérő tartalommal rendelkeznek. Ilyen logokban mentjük el azt, hogy milyen termék található a bizonylaton, milyen beszerzési ára van, stb…
    Például:
    2018-11-28_12h35_55

A logok számának csökkentése érdekében alapértelmezetten csak a Validációs bejegyzések és a Figyelmeztető bejegyzések kerülnek naplózásra. Amennyiben az Általános bejegyzéseket is szeretnénk naplózni, akkor be kell kapcsolni a Karbantartás -> Webáruház beállításokban található új opciót: Szinkron bővített naplózása


2018-11-28_12h38_23

Annak érdekében, hogy a felhasználó azonnal tájékozódni tudjon arról, hogy a webáruház szinkron során valami probléma merült fel (ilyenkor a problémás bizonylatok nem kerülnek be a szoftverbe), létrehoztunk egy új tájékoztató ikont a szoftver jobb alsó sarkában:


2018-11-28_12h41_39

Az ikon segítségével kiírjuk, hogy mivel volt az eddigi szinkronizációk során probléma, hány bizonylatot érinthet a hiba, stb.. Az ikon kattintható. Ha rákattintunk, akkor automatikusan továbbítjuk a felhasználót az eseménynaplóba, ahol egy előre szűrt listát mutatunk meg. Az előre szűrt listába csak azok a sorok fognak megjelenni, ahol probléma van.

Az eseménynaplóban narancssárga színnel jelöljük azokat a sorokat, amik még olvasatlan bejegyzések. Ennek segítségével tudja ellenőrizni a felhasználó, hogy mik az új bejegyzések a szinkron eseménynaplóban.

A lista nyomtatható, exportálható és különböző feltételek alapján továbbszűrhető:


2018-11-28_12h52_00


Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani