Egyedi lista nézet beállítások – Lista és nyomtatási nézetek, szűrési feltételek mentése

Módosítva ekkor Wed, 6 Nov, 2024 ekkor: 10:27 DE

Az összes bizonylatunk a középső ikonsorból nyomtatható. Nyomtatási előnézetet akkor kapunk, ha megnyitjuk az adott bizonylatot és megkeressük a felső menüsorban a Nyomtatási előnézet ikont.


2013-09-23_14h02_26

A programban számos menüpontjában megtalálható a Listanézet beállítások ikon, amely segítségével saját listákat alakíthatunk ki, illetve menthetünk el.


2013-09-23_14h09_16

Az adott szűrési feltételek alapján megjelenített listák oszlopai átrendezhetőek, méretezhetőek, törölhetőek a képernyőn. A listák egyes sorai különböző – személyre szabható – színezéssel jeleníthetőek meg. A felhasználók a saját személyre szabott szűrési és megjelenítési beállításokkal összeállított és elmentett listákat, a menüpontok ikonján található lenyíló listából egy kattintással elérik. A listák különböző fájlformátumokba történő exportálása (excel, pdf, stb.) esetén is, az épp aktuálisan kiválasztott listanézet alapján készülnek el a fájlok.


Mindig az aktuális szűrési feltételek kerülnek elmentésre az egyéni listák kialakításánál. Ezért állítsuk be a kívánt szűrési feltételeket a menteni kívánt lista szűrési halmazának megadásával. Erre a Szűrés gomb ad lehetőséget.

 

A Listanézet beállítások menüpontra kattintva, megnyílik az aktív listanézet beállításainak ablaka. Minden listanézetnek van egy neve, mely alapján azonosíthatjuk. Amennyiben az aktuális nézetet kívánjuk módosítani, akkor a Mentés gombra, ha egy új nézetbeállítást szeretnénk létrehozni, akkor a Mentés másként gombra kell kattintanunk a szükséges beállítások elvégzése után. A Törlés gomb az adott nézet törlésére szolgál.


A Minden munkatársnál megjelenik jelölőnégyzet kiválasztása esetén nem csak az adott felhasználó számára lesz elérhető az egyedi lista, hanem a cégben dolgozó valamennyi olyan felhasználónak is, akinek az adott menüpont vonatkozásában jogosultsága van.


A lista elemeinek rendezési sorrendjét a Rendezés fülön állíthatjuk be. A Lista oszlopai mezőből a balra és jobbra mutató nyilak segítségével választhatjuk ki a Rendezési sorrend mezőbe azokat, melyeket a lista elemeinek sorrendezésénél a program figyelembe vesz.  A Rendezési sorrend listába választott oszlopok mellett a „csökkenő” illetve a „növekvő” értékek választhatóak ki, a feliratra történő kattintással. A sorrendezési szempontok közé választott oszlopok sorrendjét a fel- és lefele mutató nyilakkal változtathatjuk meg. Ez befolyásolja az elsődleges és további szempontok szerinti rendezési sorrendet.


 

A lista tartalmát bármelyik oszlop alapján csoportosíthatjuk. Ehhez a listában nem kell mást tenni, mint bal egérgombbal a csoportosítási szempontnak szánt oszlop fejlécére kattintva, azt kihúzzuk a közvetlenül a fejléc felett található sávba, ahol látható a „Húzza ide az oszlop fejlécet a csoportosításhoz” felirat. Ebben az esetben, a lista az adott oszlop szerinti csoportosításban jelenik meg. A listát többszintű csoportosítással is megjeleníthetjük. Az egyes csoportokra kattintva, meg tudjuk jeleníteni a csoporthoz tartozó sorokat, amennyiben többszintű a csoportosítás, az alcsoportokat. A csoportosítás megszüntetéséhez, a csoportosító mezőt „visszahúzhatjuk” a listába, vagy ha nem kívánjuk a listába visszatenni, a listán kívüli területre kell áthelyeznünk, ezzel töröljük a látható oszlopok közül.

A csoportosítás beállításait elvégezhetjük a Lista nézet beállítások ablak Csoportosítás fülén is.


Ebben az esetben a Lista oszlopai mezőből a balra és jobbra mutató nyilak segítségével választhatjuk ki a Csoportosítás oszlopai mezőbe azokat, melyeket a lista elemeinek csoportosításánál a program figyelembe vesz.  A Csoportosítás oszlopai mezőbe választott oszlopok sorrendjét a fel- és lefele mutató nyilakkal változtathatjuk meg. Ez befolyásolja az elsődleges és további szempontok szerinti rendezési sorrendet.


 

A Lista nézet beállítások ablak Színezés és formázás fülén látható és paraméterezhető az adott lekérdezésben használatos sorok színezése és a megjelenítésnél alkalmazott betűtípusok.


A Színezési és formázási feltételek, az elemek vizsgálatának szempontjait tartalmazza. Ennek alapértelmezett tartalma a lista funkcionális jellegétől függően változik. A feltételekhez saját összeállítású elemet is létrehozhatunk a Hozzáad gomb segítségével, valamint eltávolíthatunk közülük az Eltávolít és módosíthatjuk a meglévőket a Módosít gombokkal.

A rögzítő képernyő alsó részében amennyiben a Teljes sorra jelölőnégyzetet nem választjuk ki, az Erre az oszlopra mezőben egy oszlopra vonatkozóvá tesszük az alatta megadható színezést (Háttérszín) és betűformázást (Betűszín, Betűtípus, Betűméret, Félkövér, Dőlt, Aláhúzott, Áthúzott).

 

A listák különböző oszlopokkal és oszlopsorrendben lekérdezhetők. Egy nem kívánt oszlop úgy is eltávolítható a listából, hogy rákattintunk és „kihúzzuk” a táblázat feletti területre, majd ott „elengedjük”. Kihúzni úgy tudjuk az elemet, ha a bal egér gombbal kattintunk rajta, majd lenyomva tartjuk azt és kimozgatjuk az egeret a táblázat feletti területre. Ugyanígy „áthúzhatjuk” az egyes oszlopokat a megfelelő oszlopsorrend kialakításához. Az adott nézetben megjeleníteni kívánt oszlopok beállítására a Látható oszlopok fülön is lehetőség van.




Az Előnézet ikonra kattintva álló illetve fekvő formátumban megtekinthetjük az adott listát még mielőtt kinyomtatnánk, mely elrendezését és csoportosítását illetően (színezés nincs) az épp kiválasztott listanézet alapján készülnek el. A listák különböző fájlformátumokba történő exportálása (excel, pdf, stb.) esetén is, az épp aktuálisan kiválasztott listanézet alapján készülnek el a fájlok.

Az egyedi listákat a menüből kérhetjük le közvetlenül.


További fejlesztések


Listanézet mentés -és visszaállítás lehetőség kiterjesztése

Az előző pontban említett programrészekbe átvezetésre került a listanézet beállítások mentési lehetősége. (Listák alatt található „betekintő ablakok”, Bizonylatrögzítés közben megjelenő táblázat, Ügyfél és termékszűrő ablakokon)

Ha a fenti táblázatok módosításra kerülnek, akkor a lista bezárásakor automatikusan mentésre kerül az adott nézet. Például számlázás közben a tételválasztóról eltávolítjuk a KN/TESZOR mezőt, a cikkszám és termékkód mezőket pedig felcseréljük az alábbi módon:


Tétel_választó

A termék kiválasztása után (vagy az ablak bezárására) mentésre kerül, hogy milyen oszlopok és milyen sorrendben szerepeltek. Innentől minden egyes megnyitásra az elmentett nézet fog megjelenni. Ha a listán jobb gombbal kattintunk és a „Listanézet visszaállítás” opciót választjuk, az alapértelmezett nézetre áll vissza:


Tétel_választó2

A listák „betekintő” ablakában is hasonló a működés. Például ha a Termékek listájának Raktárkészlet betekintő ablakán nincs szükség a „Megrendelt” és a „Beérkező mennyiség” oszlopokra akkor a már ismert módszerrel el kell távolítani ezt a két oszlopot


Raktárkészlet_Grid_1

A lista bezárása után újra megnyitva ugyanazt az állapotot fogjuk kapni. Az alapértelmezett nézet visszaállítása ugyanazzal a menüponttal történik:


Raktárkészlet_Grid_2


Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani